• Bröllopstokiig

Minns ni "Kär och galen"?

Igår kväll när jag låg och inte kunde somna, så kom jag att tänka på det gamla programmet med Lotta Engberg! Kommer ni ihåg det? Det var tre par som tävlade om ett bröllop och de som vann fick gifta sig i slutet av programmet! Ett obligatoriskt inslag i början var varje pars frieri.

När det gällde pinsamhetsfaktor var det ungefär som "Fräcka fredag", alla sa sig tycka att det var jättedåligt och löjligt men när man började prata om det senaste avsnittet så visade det sig att alla hade sett det. Själv såg jag det alltid om tillfälle gavs )

Dock skulle jag inte kunna tänka mig att tävla om mitt bröllop och framför allt inte gifta mig i tv! Men vi människor är ju så olika.
    Sen är det förstås andra saker som man tänker på nu i efterhand, t.ex att den enda vigselförättare som fanns att tillgå var en präst från Svenska kyrkan. Tänk om någon ville gifta sig t.ex borgerligt, då kunde de ju inte vara med och tävla.

Skulle DU kunna tänka dig att tävla och gifta dig i tv?

• Svar på tråden Minns ni "Kär och galen"?
  • Bröllopstokiig

Ja, snacka om kitch!!!
    Men det var något jag absolut tittade på!

• Bröllopstokiig

Nej, jag är liksom inte exhibitionist-typen, inte min fästman heller. Räcker så bra med att familj och vänner sitter där och "glor".

• Bröllopstokiig

Du har rätt Diana, det var verkligen kitch! När bruden skred in till sin väntande make - i en tv-studio där han stod och väntade med Lotta Engberg - det var verkligen malplacerat. Hennes vackra brudutstyrsel mot den glittriga, plastiga bakgrunden.
    Och nästa moment var att brudgummen, iförd frack och giftasklar, skulle spela minigolf för att vinna en bil.
    Herregud, jag sitter nästan här och rodnar....

• Bröllopstokiig

*minns med förfäran*

Jaaaa....det var så vidrigt vulgärt att det hade ett suveränt tittarvärde!

• Bröllopstokiig

Och vad gör man inte för att få ett gratis bröllop...?

• Bröllopstokiig

Fast det var ju rätt bra för de som kom tvåa och trea som fick massa grejer betalt. Jag tror de var smarta :) Det gällde att inte vinna liksom...

• Bröllopstokiig

Jämfört med de vigslar man kan se på "Ricki Lake" ibland tycker jag att vigslarna i "Kär & Galen" var jättefina!

• Bröllopstokiig

Allting är ju relativt... Det man ser i "Ricki Lake" tror man ju knappt är sant ibland...

• Bröllopstokiig

Hej.

Min syster gjorde detta, gifte sig i Kär och Galen. Jag hade sedan den klänningen hon vann och gifte sig i när jag gifte mig för två månader sedan. Programmet var himla roligt, men inte speciellt romantiskt. Mycket omtagningar, varmt i studion och en "toastmaster" eller vad man ska kalla det som visar när man ska klappa, skratta och allt annat. Kyrkan sen är belamrad med TV-kameror och spotlights, och det du ser i TV är inte den riktiga vigseln. Först gifter de sig, sedan tas allt om, fast i kortvariant och en del omtagningar...
    Sedan, när det var dags att deklarera kom nästa besvikelse... Gåvoskatt!! Värdet på allt de vann var ganska högt, och skatten därefter... De valde till och med bort en del av det de vann eftersom de inte hade råd...
    Nej, jag hade inte velat gifta mig i TV. Det var roligt att ha varit med om detta, det är ju ett roligt jippo. Min syster är fortfarande gift, fast hon önskar idag att hon fått styra sitt bröllop lite mer. De fick inte bestämma någonting, inte vilken ring de skulle ha, inte vilken klänning hon skulle ha (den fick hon inte ens se förrän de vunnit och hon skulle byta om för att gå ut till sin väntande fästman vid minigolfen som vi alla minns (de vann inte bilen för den som undrar :))...

• Bröllopstokiig

Åh kära nån!
    Nästan kändis alltså JennyU!

Kul att läsa!

• Bröllopstokiig

Jag vet en tjej som också vann sitt bröllop hos Lotta. Klänningen hon fick hade jag vägrat ta på mig! Lyckligtvis gillade hon den, och vad jag vet är de fortfarande gifta.

Dessutom gjorde hennes man en hole-in-one på bilen...

Vad man än tyckte om programmet gav det i alla fall Jonas Gardell ett ruskigt kul stå-upp-nummer!

• Bröllopstokiig

Bor i USA och ikvall sa kan man se "Who wants to marry a Prince" pa TV.....
    En prins fran Europa (vet ej vilket land) kommer att valja bland 50 tjejer och sedan gifta sig med henne....Underligt, men jag kommer kanske att titta anda... (man ar ju trots allt brollopstokig) =)

• Bröllopstokiig

Var det inte en del vigslar i det programmet som skedde i en riktig kyrka? Jag har hört glunkas om att det var i Jonsereds kyrka, i närheten av studion...

Ska själv gifta mig i Jonsereds kyrka, men när man satt o kikade i smyg på "Kär & Galen" för en 10 år sen, så lade man knappast märke till i vilken miljö de gifte sig i *ler* men man fick en del uppslag på knasiga frierier.... *tänker på henne som lät sig bli inslagen i en papplåda och intagen i ett konferensrum där hennes man satt i möte*

• Bröllopstokiig

Blivande fru P - det där om Jonsereds kyrka har jag inte hört. Vilken tv-studio kan ligga i närheten av Jonsered, av alla ställen på jorden?

• Bröllopstokiig

Ejla

Mig veterligen spelades "Kär & Galen" in i MTV Studios i Jonsered, Jonsereds gamla fabriker. TV4 låg ju oxå där ett tag men nu har de ju flyttat till gamla Posten på Centralstationen.

• Bröllopstokiig

Jodå, det var i Jonsereds kyrka de gifte sig, och studion låg ungefär 10 minuter därifrån...

Jojo och ni andra, den klänning min syster vann som jag använde kan du se på vår websida: warp9.to/weddingbells - fotoalbum

• Bröllopstokiig

Fin klänning och vacker bukett!

Svar på tråden Minns ni "Kär och galen"?