Vilken veckodag
Vilken veckodag viger ni er på?
Kan man ha ett bröllop på vilken dag som helst i i veckan enligt er? För och nackdelar?
Finns ett visst sug att flytta bröllopsdagen till vår 10årsdag, men det är en onsdag.
Vilken veckodag viger ni er på?
Kan man ha ett bröllop på vilken dag som helst i i veckan enligt er? För och nackdelar?
Finns ett visst sug att flytta bröllopsdagen till vår 10årsdag, men det är en onsdag.
Måndag om det funkar praktiskt = Valborg 2007
Vi tänkte också ha vårt bröllop på tioårsdagen men det var en måndag så det fick bli en lördag istället. Vill ju att folk ska va lediga.
Lördag, det är ju bröllopsdagen! De flesta är lediga och man är ledig dagen efter, det är pefekt! Skulle inte själv välja någon annan dag... faktiskt.
Vi gifter oss på en lördag... känns bäst så när alla har större chans att vara lediga och delta på vår stora Dag...
Vi gifter oss en måndag, 3 juli. Det är vår dag, helt enkelt. Vi bjuder nära och kära och gick ut med datum i god tid så de har sett till att vara lediga. Många är iaf pensionärer eller studenter så för oss har det inte blivit något problem.
Som signaturen avslöjar - vi gifter oss en onsdag
Valde denna dagen för att det är vår 15 årsdag. När bröllopsplaneringen ändå lutade åt hösten kändes denna datumen för frestande för att låta bli.
Har bara fått positiv resons för att vi valt något annat än en lördag. Förstår poängen att alla är lediga en lördag som de andra skrivit. Jag och de flesta i min umgängeskrets arbetar dock oregelbundet så en helg är tom svårare att vara ledig på än en vardag. Dessutom kommer vi som brudpar att vara lediga 1 månad ihop med bröllopet.
För mig finns inga regler mer än att göra det man själv känner för.
Lycka till alla
För vår del så är man ju i regel ledig dagen efter också... som då blir 1 maj.. Så det ger möjligheter till en långhelg... Men får se hur lätt det blir att få till en vigsel på valborg... kyrkligt.
Om ja och sambon kommer gifta oss så blir de på en Onsdag. Men vi har sagt dom som kommer dom kommer. Men det är våran dag ändå.
Vi gifter oss imorgon - alltså på en lördag
Vi gifter oss en tisdag, närmare bestämt 060606. Eftersom just det datumet var en tisdag fick det bli en tisdag.
Bride Aug-08
Vi gjorde så - gifte oss på dagen 10 år sedan vi blev tillsammans.
Vi gifte oss på en måndag - men eftersom det var i Las Vegas och bara vi 2, så gjorde det inget vilken veckodag det var:)
Vi gifter oss på en lördag, vi har många vänner och släktingar som kommer långväga :). Då slipper de ta ledigt från sina jobb.
Vi skulle ha tagit måndagen den 30 Maj 2007 (Valborg nästa år) men den kyrkan vi ville ha tar bara vigslar på lördagar. =/
Så från att ha varit jätteinställd på ett valborgsbröllop, så kändes det plötsligt som att lokalen var viktigare och då ändrade vi till lördagen innan ist.
Personligen så tycker jag att alla dagar fungerar bra, men att man nog som gäst gärna vill vara ledig nästa dag, speciellt om det är bröllopsfest på kvällen.
maria81
Vad kul, du gifter dig den dagen vi förlovar oss =)
Miss Cee - Jo vi får se om v9i kan övertala vår kyrkoherde att göra det på valborg.. annars så tar vi nog också lördagen före eller efter... Eller kanske ngt helt annat datum =)
Vi valde lördag, känns mest praktiskt och naturligt. Fler är ju lediga än mitt i veckan, och speciellt om man kommer långväga ifrån kan det väl vara svårt att komma mitt i veckan. Lördag känns mer som fest tycker vi.