• stina27

Las Vegas tråd två

Hej igen!
    Nu har de visst lagt ner vår LV-tråd...

Nu har vi oxå kommit hem och har blivit man och fru.

Det var såå bra. Såå perfekt.

Vi gifte oss i Chapel Garden of love. Det låg på stripen. straxt norr om stratosphere tower. Det var bara vi två och vår dotter som var med, precis som vi ville. Vi valde att ha en enkel och fin ceremoni. Vi fick vigselakten på dvd + kort på cd.

Hela vår semester var så perfekt. Det är så konstigt att vara hemma igen. Vi var ju borta nästan tre veckor.

Ni får ursäkta om detta inlägg är lite flummigt.. Lider fortfarande av jetlag. (Vaknade tre i går morse och tolv i dag på dagen.)

Hoppas att ni blir lika nöjda med era bröllop.

Kram FRU Stina27

• Svar på tråden Las Vegas tråd två
  • Fru G-lund

Till TooBe
    Så här tror jag att det funkar..
    Marriage licens som köps på Courthouse
    visas/givs till "prällen".
    Sen när vigseln är klar skickar han papper tillbaka till courthouse för registrering och det är en kopia på det som ska till skattekontoret för det är ju när det blir registrerat som man anses som gift..eller..
    Så det var alltså erat kapell som ordnade det?
    Har ni fått det hemskickat eller fick ni det där?

Och

• djezzie

Trevligt att det är så många som är nöjda med sitt Las Vegas bröllop och även med resan, har ännu inte mött en enda männsika som har varit missnöjd med Vegas. Blev lite tidigare för oss åker den 30/7 och gifter oss antagligen den 1/8. Allt håller på att falla på plats nu bara papper, ring och pass till blivande maken som saknas men det ska nog fixas nästa vecka. Annars så sitter jag mest och väntar på mina ebayfynd klänning+korsett för 850 kr.

• Too Be  gift nu

Fru G-lund

Vi åkte själva till County Clark Courthouse, visade passen och köpte marriage certificate.
    Det lämnade vi sedan till kapellet.

Sedan när dom hade vigt oss så betalade vi dom för att få det två dagar efter när vi skulle hämta fotona och dvd:n hos dom - det betalade vi dom för att fixa.
    Annars hade det skickats hem till oss och vi ville ha det direkt:)

Sedan lämnar vi in det (som du skrev) till Skattekontoret här hemma.

djezzie
    Ni har verkligen något att se fram emot - jag och min man har redan börjat spara för att kunna åka tillbaka till Vegas igen :)

• Glam

Fru G-lund:
    Vi bodde också på Luxor, jättehärlig hotell :)Vi fick också en hel del bilder vigseln på dvd o VHS ..
    Alla ni som åker dit kommer ha en massa o se framemot !!

TooBe:
    Vi vill också åka tillbaka, det var verkligen så härligt där, folket var väldigt snälla :)
    Shoppade du nå skoj?

• Fru G-lund

TooBe
    Tackar för det svaret för nu tror jag att jag har allt klart för mig
    Så nu återstår det bara att välja ut ett lämpligt kapell..Det finns ju en hel del att välja på
    Tack än en gång för att du har rätat ut mina jobbiga frågetecken

• Too Be  gift nu

Glam
    Ja, visst var det härligt där !!
    Shoppade toppar, byxor, kjolar, keps, Victorias secret, min morgongåva hos en juvelerare, souvenirer och lite annat smått och gått:)
    Tror att man inte kan ta med för stor plånbok dit:):)

Sedan tog vi en massa kort - vi var där i 6 nätter och jag tror att vi tor runt 300 kort och lite filmer med digitalkameran:)

Fru G-lund
    Inga problem :)
    Det är bara att fråga på - fick själv massa bra information av andra innan vi åkte !

• djezzie

Toobe: Då var ni där lika länge som vi ska vara där. Hur mkt pengara behöver man egentligen, vet att det är individuellt men om man räknar bort massiv shopping och storspelande vad behöver man ungefär? Kanske är svårt att svara på men försök gärna. Fick nämligen en chock då forex hade räknat på att ungefär en tredjedel av resan var betald när man hade betalt flyg och hotell (allmänna rekomendationer) det skulle innebära att vi behöver ha med oss 45000 kr i fickpengar för en vecka:)och riktigt så mkt hade vi väl inet tänkt ha med oss..

• Fru G-lund

Är den någon som ätit middag på Hotell Paris i "Eiffel Tornet"? Vi funderar på att antigen äta bröllopsmiddag där eller i toppen på Hotell Stratosphere.

• Tärna-Brud

Hej!
    Vi har precis börjat planera och känner oss totalt lost! Det finns ju massor med info om man ska gifta sig i Sverige och i kyrkan. Men vi vill verkligen gifta oss i Las Vegas, och To Bee, att gifta sig precis som ni gjorde! Ser helt underbart ut!

Jag vill också gärna ha lite prisinfo. om vad allt kan kosta på ett ungefär. Hår och make up fanns ju info på sidan, där du varit, ToBee. Superbra!

Vad kostar hotellrum, mat osv?
    Hur gick er planering till, bokade ni hår/make up, limousine, och allt sånt hemma?

• Fru G-lund

Hej Tärna-Brud.
    Vi är också i planeringsstadiet Det enda

Svar på tråden Las Vegas tråd två