• Bruden06

Transport från kyrkan - tärna och marsalk??

Hej!

Hur gör man med tärna och marsalk när brudparet ska åka från kyrkan till festlokalen? Vi har hyrt en bil och chaufför. Ska tärnan och marsalken åka med oss, och därmed anlända tillsammans där gästerna väntar, eller åker brudparet ensamma? Hur gör ni?

Kram

• Svar på tråden Transport från kyrkan - tärna och marsalk??
  • Lucia05

Man borde väl kunna göra som man vill.....
    Men vill ni ha en stund för er själva så kan ju tärnan & marskalken åka för sig, så ni får en stund för er själva i bilen.
    ;)

• bröllops häxan

Vi åker ensamma. Så får vi lite tid tillsammans. Tar en skummpa skål och tittar varandra djupt i öggonen :)

• - Jenny -

Mina 2 tärnor + sambons bestman får ta sig på egen hand till lokalen! Vi ska åka en sportbil, så de får inte plats!

• Yllo

Vi åker ensamma (förutom chauffören då) och så får tärnan och bestmannen åka med antingen toastmadammen eller med min pappa till festplatsen. Jag vill att den här lilla korta åkturen ska det bara vara jag och min man (som han är då) och att vi ska kunna njuta ordentligt av vår första stund som gifta. (+ att vi kommer att åka i baksätet på en gammal buik och då får dom inte rum )

• Bettan, Skåne

Undrar över samma sak. Men tror nog att vi kommer att göra som så att vi åker tillsammans till kyrkan (vi + bestman och tärna) men att vi åker ensamma tillbaks. När vi kommer fram till festplatsen vill vi ju också kunna göra lite éntre bara brud och brudgum.

• Fru Abramsson

Hej!
    Vi åker hästskjuts. ENSAMMA!
    Tärnan och bestman får ordna trp på egen hand. Förmodligen åker de bil med toastmaster eller någons föräldrar till festen.

Svar på tråden Transport från kyrkan - tärna och marsalk??