Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Festlokal i Göteborg?

Hej!

Jag och sambon ska gifta oss till våren 2002.
    Vi skulle vilja ha lite tips på lokaler!
    En önskan är en 3-rätters meny på tex. en restaurang men att vi kan stå för sk. "fri bar" efter själva middan!

Lycka till allihopa!
    MVH Christina!

• Svar på tråden Festlokal i Göteborg?
  • Bröllopstokiig

Hej Christina!

Jag och min blivande make var på bröllop i Göteborg förra året. Middag och fest hölls på restaurang Kapellet, Örlogsvägen , Nya Varvet. Lokalen var helt förträfflig med stor festsal och en jättemysig trädgård där vi gäster "minglade" innan brudparet anlände. Rekommenderas varmt!!
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Vi gifter oss 18 augusti i år i Frölunda. Vi har fått tag på en underbar lokal, den ser inte mycket ut på utsidan. Men är helt bedårande inne. Man sitter i utomhusmiljö inomhus, högt i tak, talarbalkonger osv.
    Deras menyer 3-rätters kostar ifrån 148 kr och uppåt. Det tycker jag är ett bra pris.
    Fast då tillkommer hyran på lokalen, men där i ingår allt så som städning, dukning osv.

Kolla gärna deras hemsida www.lagatochklart.com/ och tryck på festlokaler i menyn

Lycka till

• Bröllopstokiig

Glömde säga att man får ha egen bar där ...*ler*

• Bröllopstokiig

Odd Fellow har väldigt fina lokaler mitt i stan. Ordenssällskap över huvud taget kan vara bra att kontakta.

• Bröllopstokiig

Hej!

Det finns en hel "djungel"
    av festlokaler, men man vill
    ju "hitta" den där "rätta".
    TACK för era tips!

• Bröllopstokiig

Jag är nygift sen 3 veckor tillbaka, vi hade bröllopsfesten på Restaurang Reveljen, Nya Varvet! Kanonfin lokal och bra folk att ha att göra med! Rekommenderas! Att det sen ligger vid vattnet är kanske ingen nackdel heller!

• Bröllopstokiig

Hej Christina!

Jag och min sambo var på bröllopsfest på
    Långedrags Paviljongen förra året.
    Ett mysigt ställe som ligger precis vid hamnen och havet som utsikt.
    Maten var god men nackdelen var ju att de inte hade "fri bar" som du ville ha men det var ändå en mysig restaurang.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Lotta!
    Tack för Ditt tips om lokal och mat på Lagat och klart.Var där idag och kollade efter Ditt tips!TACK! Ja det var väldans mysigt ..men utsidan var ju som Du sa skit, industri område stuket. Men inne...!!Käkade oxå där blev imponerad av deras utbud och deras meny.De verkar kunna fixa det mesta.

• Bröllopstokiig

Ja, utsidan är inte mycket och hurra för, men det kompenserar insidan. Man ska inte alltid gå efter det yttre ...*skratt*

Kul att du har varit där.

Svar på tråden Festlokal i Göteborg?