• opus

GI/South beach-tråd

Hej på er alla i vårsolen!

Verkar inte finnas någon aktiv tråd i detta ämne just nu, trots att olika varianter på GI-metoden är så utbredda.

Hur många är vi som besöker forumet som följer denna livsstil? Vilken variant gäller för dig?

Nyfiken!
    Opus

• Svar på tråden GI/South beach-tråd
  • opus

Är det verkligen ingen på detta forum som kör GI eller South Beach?
    Opus

• Miafina

Det är många som kör GI, men de flesta är redan aktiva på ngågon av tidigare existerande trådarna, så kanske därför det är ont om svar ?!

• opus

De andra trådarna verkar vara helt avsomnade, det var därför jag ställde frågan ;)

Opus

• mullig

jag kör Ig, är inne på min andra "rivstart" vecka (är medlem i giviktkoll.se) och tycker att det funkar ganska bra. hade ett återfall i torsdags då jag mölade i mig allt jag kom över...men trots detta har jag gått från 61 till 57,5kg...då har jag inte tränat nåt vidare heller...det ska jag göra denna veckan däremot..ska banne mig fixa en ok kropp till beachen...

• mary_85

Hej på er.
    Vill bara dela med mig av mina erfarenheter.
    jag gick ner 16 kg med GI- metoden på 3 månader!!! det e det bästa jag gjort.
    Mår så mycket bättre, orkar mer o jag känner mig så lättad, bara tanken på att man inte längre är överviktig är helt underbart!
    Så jag kan absolut rekommendera denna underbara metod. Redan de två första veckorna gick jag ner 7 kilo :) jag hoppas att jag har varit till nån sorts hjälp för er.

Det som hjälpte mig var boken: GI i praktiken, skriven av Ola Lauritson tror jag han heter kram på er o lycka till

• MrsHolm

Har börjat i dag...
    känns lite konstigt att äta sånt som var "förbjudet" på VV.
    i dag har jag ätit
    Frukost: två ägg med färks tomater och getost druckit 0.5 lit vatten

Snacks: hasselnötter och oliver druckit vatten

Lunch: Cajun gryta ( kycklingfile,blomkål,grädde.cajun/creole krydda,chili pulver) druckit 0.5 liter vatten

Middag: vet inte ännu .. har dock snackat två st.den glada kon inlindad i rökt skinka kanske räcker med det.

Vad tycker ni om den mat jag äter är det rätt sorts mat?

• JAKF

Åh, vad kul att höra hur det går för er som börjat/håller på med GI. Jag har köpt Olas bok..och börjat applicera tipsen så smått, i min vardag. Men inte kört igång "på riktigt".

Jag är eg. normalviktig, enligt BMI. Men skulle gärna gå ner några kg till.

Har kört VV för att komma ner till normalvikt. Men nu behöver jag något "nytt"..och en kick för kroppen.

Fortsätt gärna skriva hur det går för er, tips och råd på vägen osv.
    Snart ska nog jag också köra igång "på riktigt"!

• MrsHolm

Hejsan!
    Skulle bara uppdatera femte dagen och har gått ner två kg!
    Är super nöjd och peppad!
    Kände att bullen på magen försvunnit och ska nu ner ett par kg till.
    Började på 60kg
    är 158cm lång
    skall ner till minst 54.
    och så skall jag få en mer vältränad mage till beachen!

• JAKF

Nu har jag startat upp min första dag med GI. =)

Det känns alldeles FEL att köpa hem bacon, sojagrädde och dyl. Jag har räknat points tidigare, och det har gått bra. Är normalviktig nu, men vill gå ner lite till.
    Det tar dock emot lite, som sagt, med alla dessa feta produkter man ska äta. *gulp* Men uppenbarligen funkar det ju för folk, så det ska bli spännande att se...

• JAKF

Mrs Holm

Har du kört någon "metod" innan du började med GI? Alltså i samband med GI-starten?
    Det låter ju som att du har fått ett jättebra resultat, på så kort tid!

Själv tycker jag att jag äter _alldeles fel_. Men det är ju för att man äter helt tvärtemot VV. Lax, ägg, olja, choklad, nötter, makrill m.m. Allt som innehåller mkt points. *hugha* Får väl se hur det funkar. =)

Svar på tråden GI/South beach-tråd