God konjak? Kan någon rekommendera?
Vi behöver hjälp vid köp av konjak.
Någon som kan rekommendera en god sådan?
Tack på förhand!
Vi behöver hjälp vid köp av konjak.
Någon som kan rekommendera en god sådan?
Tack på förhand!
Grönstedts Monopol hade vi på vårt bröllop. Det är en mycket prisvärd och av många uppskattad konjakssort.
Sedan hade vi min absoluta favorit, Päroncognac "Xanté". Den är på 40% och lite sötad. Otroligt god och passar till kaffet.
Xanté tycker jag mycket om, den ska vi ha.
Men vi vill ochså ha en som inte är smaksatt. Ska kolla efter Grönstedts Monopol.
Jag har gått och drömt om en "sup" Xanté i flera månader... Bara längtar tills graviditeten är över!
Håller med - Grönstedts monopol är ett 100% säkert kort som brukar passa alla! Tror faktiskt det är den mest sålda på systemet
Grönstedt Monopole god. Svart Renault också.
Tack så mycket för era svar!
Vet ni om dessa finns att köpa i Tyskland och vad de isåfall kostar?
Hur många flaskor bör man ha till 40 pers?
Tänkte att alla dricker ju inte konjak, vi har baileys, kahlua och whisky oxå.
Nja... jag tror faktiskt inte grönstedts finns i tyskland. Kolla bordershops hemsida! Men det finns en massa andra goda sorter som jag tror de flesta gillar tex Larsen VSOP - inte så väldans dyr & dessutom välkänd & populär
En 70 cl-flaska räcker till ca 15-20 glas!
Grönstedts i Sverige är helt suveränt prisvärt! För pengarna får du en högkvalitativ konjak och det beror på att vi får köpa något av den bästa franska konjaken som tack för hjälpen under andra världskriget eller något sådant, minns inte historien riktigt.
Det finns inte bättre konjak att få för pengarna, köp inte något annat i Tyskland.
Såg faktiskt att den gick att köpa i Tyskland, men det skiljer endast 100 kr på en flaska så vi köper den nog i Sverige.
Cartesia: Tack för svaret angående hur mycket en flaska räcker till.
Tror nog att 1 flaska räcker gott och väl för oss. Alla dricker ju som sagt ej konjak.
Inte för att den är billig (alls!), men mitt gooooooooodaste tips är Otard XO. Ay, caramba vad god den är!