• Miss Louise

Cambridge - Hur går det till???

Vill gärna ha lite mer info av er som har erfarenhet av cambridge-kuren.

Vad tyckte ni?
    Är det värt att satsa på?
    Vad kostar det? Är det dyrt?
    Funkar Nutrilett lika bra, tro?
    Hur snabbt går det?

//Miss Louise

• Svar på tråden Cambridge - Hur går det till???
  • bröllops häxan

Sister of the Night : Det är klokt, för de du gör är den ultimata livsstilen som alla borde sträva efter. Men vissa(som jag *S*) Tar en short cut.....;) Men visst man måste ju lägga om hela matintaget och börja motionera (vilket jag börjat med så småt när kilona nu försvinner och allt inte är lika jobbigt något mer) Men det bästa med denna "kur" är att sötbegäret försvinner. Vilket är det jag behöver då jag bara älskar godis :)

• bröllops häxan

älskade ska det ju va :D

• angelici_81

hej har inte läst alla inlägg

här är fördelen..jag rasade så enormt på 5veckor 20kg..har lika mycket kvar vill jag tillägga.
    har inte gått upp 1 ända kg..och det är snart 1år sen

nakdelen för mig var att min kropp inte hängde med..därför har jag slapp hud på magen ... ja och rästen av kroppen..

sen till lite mer privat..
    jag gick på toa ofta för att skita..men inget kom..kändes som stop..otroligt jobbigt..

ibörjan måde jag skit ...och var yr...men det försvann.

grätt floder när mina kompisar pratade mat.

sen har jag aldrig gillat deras soppor utan drack bara den varma chokladen som är sååååååå god.

försökte börja igen för 2 veckor sen men min kropp säger ifrån.

man klarar inte hur mycket som hälst..i sället har jag tagit bort kolhydrater...och det fungerar..
    gått ner 4kg på 4veckor.

• Sister of the Night

tack :)
    Jag kan förstå att man kan behöva en "rivstart" för att sedan komma igång och ändra vanorna. Det är sant det du skriver, det är ju enda vägen i långa loppet.
    Jag har provat pulver och grejer i mina dagar, vet att det hjälpt många men jag har aldrig lyckats ändra VANORNA i samma veva. Därav har det blivit pannkaka av alltihop till slut.
    men den här gången går jag alltså den seeeeeega vägen... Hoppas det ger resultat snart! :)
    (Sorry om det blev för OT, TS!)

• Sister of the Night

svaret var till Mon-chici! :)

Bra att du tar upp problemet med "lös" hud angelici. Jag tror det är lätt att glömma det när man bara vill gå ned, snabbt snabbt snabbt.

• louisek

Jag går fortfarande på det. Jag har varken känt yrsel, trötthet eller liknande snarare tvärtom jag har blivit piggare. Jag betalar 440 kr för 21 påsar soppor och då har jag "mat" i en vecka om jag går på ren kur.
    Eftersom jag går på kombinerad kur så går det inte så snabbt men jag tar det hellre lugnt och att kroppen hänger med...

//Louise

• Sister of the Night

Nog en bra idé. Så vänjer man sig mentalt också. Har hört att det finns de som varit så vana med sin övervikt, att de inte märkt när viktnedgången gått överstyr. De har liksom fortsatt att betrakta sig som tjocka... Kusligt fenomen.

• Miss Louise

oj, nu vart det fart i tråden. Ni har alla bra erfarenheter av CB och jag tar åt mig av vad ni skriver.

Ska nog gå på en sån där blandad CB-kur med lite mat iaf. Det är nog bäst. Jag vet ju inte hur huden kommer att reagera (som någon smart person tog upp här)... för det hade jag inte ens tänkt på.

Vill ju gå ner snabbt. Orkar inte ha det så här längre. Visst, 10 kg e la inte sååå farligt - men jag upplever det som ett stort hinder att köpa kläder och att må bra.

vad ska jag göra???

//Miss Louise

• louisek

jag har tagit det lugnt med viktnedgången och helst ville jag gå ner snabbt som bara den...men fick rådet att ta det lite lugnt för att kroppen skulle hänga med. Det fungerar bra på mig att ta en kombinerad kur, jag får något att tugga på en måltid vilket jag tyckte var svårtst att vänja mig vid. Och jag har ju förlorat 8 kg, provade klänningen igår och stl 40 som jag besällt är förstor och behöver nu stl 38 i stället... vilket gör mig glad, då har ju slitet med viktminskning gett resultat... Prova och se om metoden fingerar för dig. Lycka Till

kram

• Miss Louise

louisek;

har du tränat något varje vecka också? Eller har det gått så bra med bara CB och lite mat?

//Miss Louise

• Utpala

Har aldrig varit intresserad av pulverkurer. Men nu då jag väger 10 kg mer än förra sommaren (gick upp det på 2-3 månader utan att jag ens märkte det) så är jag frestad. Var kan man köpa CB (var hittar man konsulenter?) Vet förstås att risken är att man lätt snabbt går upp igen och man får ju inga ändrade matvanor, men kanske skulle det vara lättare att motivera sig själv att lägga om matvanorna om man skulle få resultat?

Vet inte, funderar lite högt bara. :)

• Utpala

Äsch, tycker det låter lite sekt över detdär. "Jättebra, gick ner massor, ta kontakt så berättar jag mera, *hemligt hemligt*"
    Tror nog jag håller mig till egna metoder, svårt bara att hitta motivation för tillfället.

• bröllops häxan

Utpala : :D sekt..hihi

Som Nutrilett, fast godare. Och du kan ju inte köpa det i affärerna so nå´n stans moste ju du kunna göra det. Prövat och godkänt på karolinska( det är också Nurrilett). Kolla länken och om du fortfarande har frågor så hör av dig här. Inte "husch hysch" med det, uten helt enkelt för att det är så förb-skat jobbigt att förklara över datorn och lite onödigt om du inte blir intreserad. :)

www.cambridgekuren.se/

• Utpala

Mon-Chichi (som förresten är en mycket söt apa):

Hihi, jo har lite sekt-noija, vet om det! :D Ska läsa på länken! Sökte nämligen på finska, men hittade bara en massa hysch-hysch sidor. ;)

• Utpala

Hehe, klart att man går ner på cambridge om man bara får i sig 470kcal per dag! Fast håller man sig mätt på det? Om man inte gör det tror jag inte jag klarar det... Har tidigare gått ner ca. 1kg/vecka genom att äta 1100kcal vanlig mat. Funkade bra tills jag började äta junk-food på nytt. ;)

• louisek

hej

jag har tagit prommenader och annars levt som vanligt

/Louise

Svar på tråden Cambridge - Hur går det till???