söta drink-recept
Jag skulle bli jätteglad om ni som har recept på goda, söta drinkar ville skriva dom här! Tack tack :)
Jag skulle bli jätteglad om ni som har recept på goda, söta drinkar ville skriva dom här! Tack tack :)
Ha haa! Jag tror jag står över din "drink", Fredrik B. Discjockey :D Däremot ska jag fösöka prova de andra! Tack för receptet åxå, Cartesia!
Princessa
Skönt att du har humor
Var lite tveksam om jag skulle posta inlägget....hur som helst...jag hade roligt när jag skrev det
Lycka till på bröllopet med dina sliskiga fanatsier
fantasier
En given favorit hos mig är piggelin!
Blanda vodka med sprite och stoppa i en piggelinglass som får smällta i drinken! Iskall och söt som saft!
NU har jag inte läst alla drinktips men min favvodrink är Grasshopper:
1 del Creme de Menthe
1 del Creme de Cacao
2 delar grädde
skaka
Den smakar som after egith (hur stavas det) Den är väl inte direkt söt men god!
Dooleys ,frangelico,vaniljvodka och mjölk =
mjölkig hazzelnötskola drink farligt god!
Har inte läst hela tråden, men en halvsöt variant som är lätt att göra kommer här:
Frys koncentrerad juice (1/3 citron och 2/3 apelsin) tillsammans med sprit. Det blir som sorbet ungefär. Lägg en glasskula (eller två eller tre eller hur starkt du vill ha.. ) i ett glass och häll över dricka. Farligt törstsläckande på sommaren.
slash
söt frisk och god sommar drink
1 fryst apelsinjuice
1 fryst citronjuice
2 ½ dl socker
5 dl vatten
75 cl starksprit
2 koppar/muggar valfri thé
Sockret och vattnet kokas till sockerlag blanda sedan resten och frys in till sorbe.
När ni skall servera ta en glassskopa till varje glas och fyll på med mineralvatten eller fruktsoda.
tanke läsare
Ha ha MrsHolm och jag verkar ha samma smak
En annan barskåps-tömmare man kan göra är att hälla en skvätt absolut (kurant eller mandrin kanske.. ) i ett glas, fylla på med lite blå curacao eller pisang ambon och sen fylla upp med Grappo. Så sliskigt och gott!
ska absolut prova nån "glass-drink" i sommar! Låter ju gott! Tack, igen alla som skriver! Fortsätt gärna :) Nästa fredag ska jag testa några drinkar, då e de min fööödelsedaaa! Usch! man börjar bli gammal!
Lördagen efter testar jag antagligen ännu fler! Då ska jag på sk "sommar-dans! Har väntat hela vintern! Skulle vilja pröva alla förslag...men då blir jag nog lite för full..tror jag :D
haha :) andra enkela tips är
1.Bacardi limon och fanta wild berries massor av is.
2.Smirnoff apple och sprite och is
3.smirnoff vanilj och coca cola med citronskivor och is.
alla tre är super goda smakar sött och ingen "groggsmak" ( du kan hälla på mycket starksprit innan det börjar smaka illa) :)