• Bröllopstokiig

Svenska kärlekssånger som en man sjukger till en kvinna

Hej

Nu behöver jag er hjälp!
    Jag vet hur många kärlekssånger på engelska som handlar om att mannen aldring skall lämna sin kvinna och alltid älska henne mm. Kan ni ge mig tips på svenska sånger som tar upp detta eftersom jag helt kört fast.
    Söker något liknande som
    Love you just the way you are, Everything I do I do for you etc. fast på svenska.

Stort tack för hjälpen!

• Svar på tråden Svenska kärlekssånger som en man sjukger till en kvinna
  • Bröllopstokiig

Ted Gärdestad: För kärlekens skull

• Bröllopstokiig

Adolphson och Falk: Hon (?)

Svårsjungen kanske men ack så vacker!!!

• Bröllopstokiig

Real group: "Ett liv för mig"
    Ulf Lundell: "Kärleken förde oss samman"
    Fred Åkerström: "Jag ger dig min morgon"

• Bröllopstokiig

Patrik Isaksson: Inget kan gå fel (om vi tror på varann)

• Bröllopstokiig

Tack snäll alla för era svar! Jag visste jag kunde lita på er på BT. Jag får lyssna igenom de sånger ni föreslagit och se (höra) om de passar mig.
    Jag tar gärna emot fler förslag om dessa inte passar in på mig. Jag är så otroligt kräsen inte minsta ord får bli fel!

Hela livet är så otroligt vacker att den har jag tänkt skall vara min låt till min blivande. jag hade tänkt mig något likande som min blivande kunde få tillägna till mig.

• Bröllopstokiig

Men kan inte han få komma med förslag då, det är ju hans känslor som sången ska ge uttryck för, om du väljer den sång han ska tillägna dig så är det ju inte från honom, inte helt äkta.... Visst förstår jag att du vill att det ska vara en vacker sång som du tycker om men det tror jag nog att han förstår också isåfall Det är inte min mening att trampa dig på tårna med detta, bara en spontan reaktion, håller du inte med mig så gör du inte!

Mariana (som inte lät mannen välja någon av sångerna och det blev superbra, visserligen var den ena vår speciella sång så....)

• Bröllopstokiig

Hej Mariana!

Tack för ditt påpekande det är min blivande som behöver hjälp med att välja låtar men han tyckte det var bättre att jag frågade om ni hade några tips.
    Det är klart att jag vill att låten skall vara en som han vill vi ska välja skulle inte kännas ärligt annars.

Svar på tråden Svenska kärlekssånger som en man sjukger till en kvinna