• Qubilini

Får man inte önska sig saker?

Enligt min mamma så får man det man får, det är inte artigt att önska sig något. Hur är det egentligen?

• Svar på tråden Får man inte önska sig saker?
  • surfpinglan

önska kan man ju alltid, sen om man får det är ju en annan sak.. :D
    det beror väl lite på vad man önskar oxå, typ stora dyra saker gör nog folk bara stressade för alla kanske inte har råd o alla är inte bra på att köpa presenter..

• Chessie

ALLA mina gäster har frågat efter vår önskelista. De vill hellre skänka något de vet att vi behöver/vill ha och kommer att använda, än något som samlar damm i ett skåp.

• Qubilini

Det behöver inte vara dyrt men jag helst ha det jag/vi vill ha! Trist att stå och tacka för en fruktskål jag inte önskat mig, ååh, så fiiin!!!!!
    Bröllopspresenter känns rätt trista och det är svårt att önska sig något som både är till mig och min sambo...

• okt2006

Tror det är rätt vanligt att man har önskelista på någon butik, typ DUKA eller Cervera. Tycker själv att det varit jättesmidigt när jag varit gäst på bröllop.

• onsdag i oktober

Qubilili: Jag var på ett bröllop för något år sedan där paret önskade sig upplevelser. De kände att de redan hade det de ville ha och ville förlänga känslan av bröllopet istället. Gästerna var verkligen påhittiga. De fick bla konsertbiljetter med presentkort på pinickorg, middagslagning tillsammans med en kock, en väska som inte fick öppnas förrän på 1 års dagen, Stockholmsresa med spa m.m.

• KSB

Alla har frågat efter önskelista!! Men vi önskar oss bara pengar till vår bröllopsresa... sen om någon kommer med något...

• Blivande brud 07

Det är ju bra med en önskelista då får man ju inga dubletter eller nåt man redan har.
    Om man ska önska sig nåt tillsammans kan man ju önska kökssaker eller upplevelser.
    Vi kommer att önska oss delar ur en service som vi samlar till bla. Det är ju inte så dyra per styck. Sen kommer vi givietvis önska oss andra saker med

• Sandra_H

*gråter blod* Om man har skrivit att man inte önskar sig något under några som helst omständigheter och gästerna ändå köper en massa saker. Vad gör man då? Lämnar tillbaka sakerna? Vi vill inte att folk ska känna att de måste köpa något för att få komma utan vi vill bara att de kommer. Vi har alldeles för mycket saker hemma. Öppnar man ett skåp så får man en tallrik, två smörgåsgrillar och en juicepress i skallen.

• Gift2002

Hatar när folk inte har önskelista. Present ska man ha med sig på ett bröllop, punkt slut. Köper gärna något som brudparet vill ha.

• Augusti-06

Sandra_H

Känner igen det dår ;) Vi hade funderingar på att säga att vi inte önskade oss ngt. alls men kom fram till att gästerna kommer nog ändå köpa ngt, så nu önskar vi oss bidrag till vår resa, så får gästerna göra som de vill...

•  Miss Cee

det är helt okej att önska sig saker, om gästerna efterfrågar önskningar. Att däremot påtala att man önskar sig det och det, utan att först ha fått en uppmaning att berätta om det är... ja oartigt.

Sen finns det väl massor av människor som inte bryr sig ett dugg om brudparet skickar med både kontonummer och önskelista i inbjudningen, men det får ju stå för dem. Snyggt är det inte.

Sandra_H>>
    Man gör väl somman brukar göra när man får något? Ler och säger tack så mycket!
    Sen kan ni väl byta in den/ge den vidare/slänga prylen efteråt, beroende på vad som passat er. Men det finns väl absolut inget att vinna på att börja dividera om presenten när den är ett faktum. Då kommer ju bara gästen att känna sig ohyggligt dum och det kan väl knappast vara meningen =)

Svar på tråden Får man inte önska sig saker?