• l i s a

Sämsta datum för sommarbröllop!?

Vi funderar på datum och tänkt fråga alla kloka här om ni tror att det finns något riktigt dåligt datum för ett sommarbröllop med många gäster?! Alltså, är det "dåligt" (läs; stor risk att gästerna har andra planer) någon speciell tid!? Vi lär väl försöka undvika skolavslutningsveckor och sådant. Men annars?

• Svar på tråden Sämsta datum för sommarbröllop!?
  • Amazonas

Jag kan tillägga att det kan vara en nackdel att ha bröllop som krockar med Sveriges matcher i fotbollsVM i sommar. speciellt om vi skulle ta oss långt. Men det är ju tyvärr svårt att veta i förväg...

• l i s a

Amazonas! Men jösses! Det är mycket att tänka på

• Lillamig

Vi resonerade så här: juli går bort pga semester (även om man säger till i förväg vill vi inte riskera att folk inte kan eller måste planera hela sin semester efter vårt bröllop), början av augusti går bort eftersom fortfarande en del semestrar = juni. För vår del blev det 16 juni (helgen innan midsommar) om nu allt klaffar till den dagen....

• Pumpkin

l i s a

Såg att du bor i Västerbotten, får man fråga var? Jag är själv västerbottning, det är därför jag undrar

För övrigt så tycker jag att ni ska gifta er i juli om ni vill det, vi var på två bröllop i mitten respektive slutet av juli förra året och där var det inga problem med gäst-bortfall.

• chai

men vill ni gifta er i juli nästa år är det väl klart ni ska göra det!!! det är ju jättegod förvarning om ni bestämmer det nu... är det några som känns extraviktiga att de kan och som ni vet brukar planera sin semester långt i förväg kan ni ju skicka save-the-date-kort till de personerna redan i år...

det kan till och med vara en fördel att gifta sig i semestertid om vet om det i god tid, för då brukar ingen ha problem att få ledigt om de behöver resa en bit... men mitt i terminen eller ännu värre tentaperioder (ofta slutet av maj & slutet av augusti) kan vara betydligt svårare för studenter tex...

• LisenL

Tar maan första helgen i juli är det nog inget problem. Trenden går ju mot att folk tar allt senare och senare semester. Däremot skulle jag aldrig ha ett bröllop i mittn av juli.

• Ossi

Vi gifter oss den 1 juli - då är det kvartsfinal tror jag. Vi intresserar oss inte för fotboll det minsta men det gör flera av våra vänner (bland dem min brudtärna). Så flera har skämtat om att beroende på vilka som får spela den dagen kommer de eller inte, men det tar jag som sagt var för ett skämt. Min tärna undrade om det finns TV där vi ska festa... jag sa att det kanske vi kan ordna om det skulle råka vara Sverige mot Tyskland eftersom min m2b är tysk.
    Jag tar det med ro - de som tycker att fotbollen är viktigare än vårt bröllop måste ju inte komma, man kan inte tvinga någon. Men hitills vill alla fotbollsgalna komma, även de mest inbitna. Lycka till med planeringen!

• Amazonas

De viktigaste VM-matcherna är på följande datum:

10 juni Sverige- Trinidad Tobago
    15 juni Sverige- Paraguay
    20 juni Sverige- England
    24 juni 1/8 (Sveriges grupp)
    30 juni 1/4
    1 juli 1/4
    4 juli 1/2
    5 juli 1/2
    8 juli Bronsmatch
    9 juli final

• Freddans fröken

Om det är norrland som gäller och du vill ha sommarbröllop, så skulle jag nog ta första helgen i juli och tala om för gästerna i tid.

Många har ju ändå senare semester nuförtiden, så i början på Juli borde vara lugnt!

• R&F (1/7 2006)

Ja vi ska gifta oss 1/7. Nu i efterhand kan det ju ses som ett dåligt val iom Fotbolls VM. Vi visste det dock i förväg, men valde detta datum ändå. Prioriterar man fotboll (vilket vissa av våra gäster säkert hade velat om deras fruar/sambos inte dragit dom hårt i öronen ;) ) framför vårt bröllop så vet ju vi det i framtiden........ Hämnden är ljuv :D

• LindaElsa

Hejsan!

Vi gifter oss oxå 1 juli och vi har en hel massa sportnördar bland gästerna (inkl brudgummen)...

Är helt övertygad om att ett högt och rungande "JA!!!" kommer att komma under middagen från ngn radiolyssnande gäst..

För oss fanns liksom inget annat datum att fundera på då blivande maken själv idrottar på elitnivå och därmed många av våra gäster oxå och de har bara ledigt några få veckor i juli...... Så att lägga bröllopet ngt annat datum pga fotbollen finns liksom inte..

Ha det!!
    /Linda

Svar på tråden Sämsta datum för sommarbröllop!?