• l i s a

Sämsta datum för sommarbröllop!?

Vi funderar på datum och tänkt fråga alla kloka här om ni tror att det finns något riktigt dåligt datum för ett sommarbröllop med många gäster?! Alltså, är det "dåligt" (läs; stor risk att gästerna har andra planer) någon speciell tid!? Vi lär väl försöka undvika skolavslutningsveckor och sådant. Men annars?

• Svar på tråden Sämsta datum för sommarbröllop!?
  • Kotte

midsommar och en månad framåt då de flesta har semester. Inte många som tycker att det e så roligt att avbryta semestern för bröllop kanske...

• roffan

Skulle rekommendera maj eller allra helst augusti.

• l i s a

Kotte, det är ju sant... så i princip går juli bort... hmm...

• l i s a

I maj så är det inte sommar här uppe i västerbotten... tyvärr. I så fall får det väl bli i augusti då men det känns ju inte lika kul. Jag vill ha sommaren som nygift... Jädrans också!

• Blivande brud 07

vi tänker ta 070707. Även fast det är i juli men vi kommer att berätta för folk så att de vet om det typ ett år innan

• Fru Villa Solglimt

Som tidigare talare sa.. det är ju väldigt beroende på hur långt i förväg de får reda på det.

Vi talade om ca 6 månader i förväg att 1/7 skulle de vara bokade hos oss

• Gerda

Haha... tycker också att juli ær lite "farligmånad" før brøllop om man ær utomlands redan... Men vi væljer ændå juli før 070707 ær himla coolt :D

Dessutom så ælskar jag brøllop så jag flyttar gærna på planer om jag kænner till datumet i tid.

Annars... så ær det mkt sportevenemang på somrarna att hålla utkik efter. Dels så finns sportintresserade och så problematiken med ex. boende om man råkar gifta sig i den staden som det ær nåt stort evenemang samtidigt.

• Ell

Jag skulle inte alls ha något emot att avbryta semestern för ett bröllop, speciellt inte om man vet om det ett tag på förhand. :) Men det är klart, om man vet att många av gästerna tillbringar semestern utomlands eller på någon sommarstuga långt borta, så kan det ju bli problem.

• chai

beror väl på om det är sommar i år ni försöker planera in eller sommar nästa år...

är det i år kanske folk redan har planerat sina semestrar och så, men är det nästa år så gäller det bara att skicka ut datumet i god tid, antingen skicka inbjudan tidigt eller bara be folk hålla datumet öppet... har varit på underbara bröllop mitt i juli och i slutet på juni... är det i år så är problemet nog snarast att många kyrkor eller borgerliga vigselrum redan är bokade stora delar av sommaren...

• l i s a

Tack för fler svar! Vi vill ju gärna gifta oss i juli, men det tål uppenbart att tänkas på!

Det gäller alltså sommaren 07. I år finns det inte en chans att vi hinner... tyvärr!!!

Svar på tråden Sämsta datum för sommarbröllop!?