Har du beställt noter från Notpoolen?
Har du beställt noter från notpoolen?
Vad kostar noter till en låt?
Har du beställt noter från notpoolen?
Vad kostar noter till en låt?
Min man som jobbar som kantor brukar beställa noter från notpolen och tycker det fungerar jättebra. Vad jag förstår så får man noten till sin mail som pdf-fil som man sedan skriver ut. En not kan kosta mellan 20-35 kronor.
Observera att jag inte riktigt vet vad detta innebär...menar du att en hel låt kostar 20-35:- "en not" för mig-som inte är någon musiker alls- är ju...just en enda not!???
De flesta noter, alltså noter till en sång kostar 35,-. Man laddar ner noterna, skriver ut på sin egen skrivare och skriver samtidigt ut fakturan. Funkar jättebra!
Aha...då förstår jag.
Tack!!!
Jag tycker det är ett himla smidigt sätt att få noter på, men det passa ju inte till allt. Man får melodislingan med ackord utskrivna, så det passar ju bra för gitarr och sång.
Men det är inte pianonoter, så har man inte en duktig pianist så går det inte att använda till piano.
Vi letar för fullt pianonoterna till "Av längtan till dig" men har bara hittat sånna komp/sång-noter (letat på notpolen bla) och vår pianist vill ha skrivna noter.
mimikry
Noterna jag beställde va till piano .. kasnke det är olika till olika låtar?
Mimikry:
Det ska tydligen finnas en bok som heter "hits 2001" där just pianonoterna är med till "Av längtan till dig"... Vet ej var den finns, men tänkte att det kanske är en bit på vägen??
Åh! vad bra! =)
Jag har beställt förut till gitarr och det har varit jättebra, nu ville hon ha noter till piano så jag beställde bara som vanligt och tänkte inte på om det fanns till piano eller så och dom passade vist inte... =)
men ska kolla efter det, tack!
Kan verkligen rekommendera notpoolen! Jag köper ofta noter av dem då jag behöver olika sånger till mina uppdrag. En gång blev det fel, men de kontaktade mig direkt och rättade till felet. Suverän sida!
jag kunde välja på vilken sorts komp det skulle vara när jag köpte noter till solot på mitt bröllop. gitarr, piano osv.
mimikry:
Jag har boken "Kärlekssånger till ett barn", där finns noterna till Av längtan till dig med.
mammacatta:
Kan man välja det på alla sånger? (piano arr då) Hur gör man då? Jag var in och kollade nyss men hittade inget.
Det är melodi+ackord som gäller på notpoolens direktnoter. Arr till "Av längtan till dig" finns i en bok som heter "Kärlekens sånger". Finns även att köpa som lösblad men kommer inte ihåg var. Ska kolla upp det.
ok, ja men då vet jag.
I så fall köper jag boken.
tack iaf! =)