• Chessie

vill gärna höra andras åsikter om val av bil!

Vi har också problem med priserna på bilar. Länge såg det ut som att det blir vår Saab kombi, men om vädret håller i sig blir det hans brors Mustang Cab. 4000 och uppåt för en 10 min färd är vi inte beredda att betala.

OBS! Alla ni som nu tänkt att förklara för mig att det inte alls är dyrt - ni har redan gjort det i andra trådar jag skrivit i. Jag struntar i hur mycket tid de lägger ner att putsa på bilen - jag är fortfarande inte beredd att betala detta pris. Så ni behöver inte skriva ett argt inlägg om min otroliga snålhet - redan gjort!

• Chessie

Jo, håller med. Därför frågade jag efter billigare alternativ, och blev promt tillrättavisad med att den som hyr ut sin bil står så och så många timmar och polerar och städar den. Och vem vill jobba lördagar och midsommar!!!??? (Varför man skulle erbjuda sig att hyra ut sin bil till bröllop om man inte vill jobba lördagar och midsommarafton och inte helt enkelt tacka nej, stod inte.) Och det är det man betalar för enligt svaret. Inte för färden. Jag ser det dock lite annorlunda - jag ser det fortfarande som 4000 kr för 10 min färd.

Svar på tråden vill gärna höra andras åsikter om val av bil!