• Penny28

Gudmor!

Gudmor!

Hej!
    Jag har fått äran att bli gudmor till min kusins barn! Jättekul tycker jag.
    Vad ska man hitta på för något i present?! Jag vill ju göra något speciellt för det lilla livet, inte någon tråkig spargris i tenn...
    Har ni några roliga förslag på nån annorlunda eller trevlig present? =)

• Svar på tråden Gudmor!
  • Snifflan

Portvin har jag också kört med. Men flaskan är inte köpt än eftersom jag ville ha en flaska från barnets dopår och det vinet ligger ju fortfarande på fat.

• Stina77

Jag gav min guddotter 2 st handmålade stolar och ett bord som hon kommer att kunna använda när hon blir äldre. På den ena stolen stod hennes namn och på den andra stod det Kompis. Även om inte hon ännu visat något intresse, hon är bara 1 år, så tror jag att den "pressenten" är något hon kommer att ha nytta av... Plus att de gör sig väldigt bra i hennes rum.

• Cantaton

Jag gav min gudson en sådan där Debenhamsnalle. (Originalet Build-a-bear har ju kommit till Sverige nu också). Då får man välja vilken päls nallen ska ha, hur hårt fylld den ska vara, och så kan man spela in ett eget meddelande som hörs om man trycker på nallen. Därefter får man stoppa in ett hjärta i nallen, och samtidigt önskar man barnet något. Slutligen namnger man nallen och skriver ut ett födelsecertifikat, där ägaren (dvs barnet) också står med som just ägare.

Om man vill kan man även köpa till kläder, en t-shirt eller något kan ju vara bra eftersom nallen inte går att tvätta OM man har spelat in ett meddelande och har en dosa i nallen.

• Briderella

Min gudson fick en guldkedja med stjärntecken i en berlock, och en tomt på månen....;)

• krammia

När jag blev gudmor i höstas så målade jag en stol med mitt gudbarns namn på. Jättefint blev det och något som hon kan ha hela livet. Tänkte först öppna ett konto men så tänkte jag att pengar är alltid pengar och händer något så vill jag inte att det ska vara pengar imellan. I julklapp fick hon en julkula av glas som jag graverat hennes namn på och texten första jul 2005. Blir också ett minne när hon blir stor.
    Har redan tittat in ett årspresenten. Blir en smyckeslåda/speldosa med en ballerina som dansar i. En sån måste ju alla tjejer ha!

Jag tänker minnesvärda presenter, det tycker jag är lyx!

• Augusti-06

En kompis fick på sin dotters dop ett äppelträd med ett graverat band kring stammen, det tyckte jag va fint! Förutsätter ju dock att man har trädgård... ;)

• Papaver

Vi gav presentkort på fotografering hos fotograf till vårt gudbarn. Vi tänkte att det är något som är roligt för både barn och föräldrar att ha i framtiden. Och för oss så klart! :)

• Dahls

Hej
    Portvins iden är jättebra . har gjort det.
    jag har själv fått äran att bli gudmor åt tre små telingar.
    Jag hat sytt lapptäcken till dom.ett med en bild tryckt på tyget.
    Det behöver inte vara några avanserade täcken , men det har varit väldigt uppskattat.

• fruRT

Hej!
    Vi är gudmor och gudfar åt en liten kille. På hans dop skrev vi ett brev till honom, om hur dopet var, texten till en sång som vi sjöng, lite om hur vi ser på hans framtid och sånt. Och så satte vi in några bilder från dopet där vi håller honom.

Dessutom så sparar vi lite varje månad till honom. Han kommer få göra vad han vill med pengarna när han blir myndig. Men vi skrev några förslag i det där brevet, så han vet hur vi tänkte oss det hela.

Lycka till!
    /FruRT

• Cantaton

När vi ändå är inne på "Gudmorskapet" och presenter undrar jag hur ni uppmärksammar era gudbarn under året/åren? Vid vilka högtider/andra dagar och med vad?

• Kedocas

Min dotter fick ett enkelt guldarmband av sin gudfar när hon döptes. När hon fyller år så får hon en berlock som sätts i armbandet. Så fyller man på tills... ja det är dags att köpa ett större kanske?

På hennes dopdag i år skickade han ett kort och en cd-skiva.

Svar på tråden Gudmor!