kan man ha brudklänning om man är 45 år?
Hej! Jag är 45 år och skall gifta mig. vad är lämpligt att bära? Kan man ha en lång krämfärgad brudklänning eller bör man välja mer "vanliga" kläder. Vore tacksam om Ni tyckte till..
Hej! Jag är 45 år och skall gifta mig. vad är lämpligt att bära? Kan man ha en lång krämfärgad brudklänning eller bör man välja mer "vanliga" kläder. Vore tacksam om Ni tyckte till..
Min faster gifte sig när hon var 40 år. Hon hade världens marängklänning, en stor vacker blomsterbukett, kyrklig vigsel och en hejdundrandes bröllopsfest med över 100 pers bjudna! Gör som du vill! Det är ni som gifter er och därmed ni som bestämmer!
självklart ska du ha det om du vill, det är din stora dag..
Helt klart att du kan, det är egentligen bara din egen åsikt som räknas i frågan :)
klart du kan ha det. har du sett någon du vill ha? (bild?)
Klart att du kan ha en brudklänning! Vill du ha en creamfärgad eller vit klänning är det inget som hindrar dig.. en traditionell brudklänning är ju inte reserverad för yngre brudar utan alla kan ha det om man så vill och känner att det är rätt. Det är din/er dag så det är dina/era önskemål som gäller
Lycka till!
Varför skulle man inte få vara så vacker som man vill bara för att man är över... ja, var går åldersgränsen tycker du?Strunta i det och ta på dig bröllopsklänning och njut!
Klart du kan!!!
KLart att du kan! Min syster gifte sig när hon var över 40 och hade då en riktig brudklänning, hon såg underbar ut!
Hej,
Är själv 45+ och jag är så glad över att vi kan göra vårt bröllop precis som vi vill, det har varit så skönt att ha den grundinställningen när vi har fattat beslut om en massa saker - vi bestämmer. :)
Många beslut är det! Se till att det blir din och din m2b's dag och att ni planerar utifrån hur ni vill ha det - inte gammelfaster i Mockfjärd som bestämmer.
Lycka till!
Äldre brud
Du ska ha på dig en klänning som du tycker om och känner dig bekväm i. Sedan, om det är en vit prinsessklänning eller en färgglad aftonklänning eller en rutig bomullsklänning spelar ingen roll! Åldern har ingenting med det att göra!
Och om folk tycker att det inte är lämpligt med något som du vill bära, så lyssna inte på dem...
Jag bar en svart, pampig brudklänning på vårt bröllop och innan hade jag fått höra rätt många negativa kommentarer om det (särskilt från äldre släktingar och från BT-brudar). På bröllopsdagen sa de gäster som dessförinnan varit negativa till vårt färgval spontant, att det var helt rätt färg och att det inte alls såg sorgligt och begravningsmässigt ut som de trott innan.
Bryter in lite i tråden
F.d. Svart brud
Jag tycker ni var helt fantastiska i din klänning och valet av färgerna på blommorna, jag tycker det ser jätte fint ut, beundrar bilden på erna hemsidan, hehe.
Så jag tycker, alla gör som de vill! Bara bröllopet passar personen i fråga, då är det alltid rätt. Sen vad alla andra tycker är ju upp till dem.
Kram på er alla och trevlig helg!
min kille har gjort slut, så det blir inget bröllop.
Bluebride 2006, Din stackare! Hoppas att det är något ni kan reda ut så att ni blir tillsammans igen... Klart att ni ska gifta er!
Meya1...... det är nog slut för alltid