• Äldre brud

kan man ha brudklänning om man är 45 år?

Hej! Jag är 45 år och skall gifta mig. vad är lämpligt att bära? Kan man ha en lång krämfärgad brudklänning eller bör man välja mer "vanliga" kläder. Vore tacksam om Ni tyckte till..

• Svar på tråden kan man ha brudklänning om man är 45 år?
  • Lindapinda

Jag tycker att du ska ha brudklänning om du vill det! Tycker inte att det är bara för yngre brudar, alla har rätt att vara så fina de vill!

• Trollsländan

Låt inte din ålder spela roll, vill du ha brudklänning så tycker jag att du ska ha det. Det finns eleganta "mogna" brudklänningar som man mycket väl kan ha när man är bortåt 45. lycka till

• anne på grönkulla

Självklart ska du ha brudklänning om det är det du vill!

Det finns inga regler för lämplighet kopplade till ålder.

• Ennea

Naturligtvis ska du ha brudklänning på dig om du vill. Det skulle jag ha om jag var du. Lycka till

• hälsingebrud -06

Självklart kan du det!!! Jag gifter mig för andra gången och är några under 40 men ska ha det. Dock har jag valt bort slöja och släp men det är upp till var och en.
    Lycka till! Du kommer att bli jättefin!

• Ettolrach

Absolut att du kan ha brudklänning! Det finns så många olika modeller som passar för alla åldrar, så det tycker jag.

• GithKat

Klart du kan ha brudklänning. Varför skulle du inte kunna ha det??? Ta den du känner dig finast i så blir du jättevacker.

lycka till

• Bride Aug-08

Självklart, vad ska du annars ha ;)
    Du är brud, och du har klänning = brudklänning.
    Sen vad du tycker om för sorts klänning är en annan sak. Om du frågar mig, ha på dig precis den klänning som du känner dig som vackrast i, oavsett om den är vit, röd eller neonrosa. Lycka till o låte inte någon "pee on your parade" eller hur man säger, lycka till o njut av er dag och den klänning du vill ha.

• Sommaren2006

Självklart kan du det Det är din bröllopsdag!! Du gör precis vad du känner för.

• Jenniemaria

Naturligtvis ska du ha brudklänning! Vit och vacker med krona och allt om du vill det! Jag har krona (=oskuld) och har en son, är 34 år och knappast orörd...BIG DEAL! Min dag=mina regler!

Svar på tråden kan man ha brudklänning om man är 45 år?