• E-tuna
    Äldre 27 Apr 17:59
    4331 visningar
    37 svar
    37
    4331

    Tyresöbrudar? Hur många?Nyfiken!

    Halloj...
    Ibland kan det glimma till en Tyresöbrud här och då känner man sig ju som hemma!
    Är själv- sedan fyraårsåldern- uppvuxen i Tyresö och ska gifta mig nu i sommar...fast i Eskilstuna.
    Av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta:

    Hur många av er är från Tyresö?
    Hör av er!!!

  • Svar på tråden Tyresöbrudar? Hur många?Nyfiken!
  • *Blush­ingBri­de*
    Äldre 3 May 12:43
    #0

    kiakia
    Vad roligt! Vilken tid gifter ni er? Har ni varit på infomöte i kyrkan än? Vi var på det för några veckor sen.

  • kiakia
    Äldre 3 May 14:37
    #0

    japp det har vi,vi gifter oss kl 13 ni då?

  • *Blush­ingBri­de*
    Äldre 3 May 15:35
    #0

    Kl 15!

  • julibr­ud2006
    Äldre 3 May 18:40
    #0

    Blushing Bride: Kul med en till Sollentunabrud som skall gifta sig i Tyresö!

    Annelie: Synd med att det inte funkar med Prinsvillan , var själv på g att ha mottagningen där... har ni något annat planerat i stället?!

    Kär men inte galen: Kumla Herrgård är ju jättefint ställe, har ätit middag där en gång, mkt gott!!

    E-tuna: härligt med en inbiten Tyresöbo! Flyttade själv till Sollentuna för knappt ett år sedan från Farmarstigen pga jobb men jag och sambon har redan ställt oss i bostadskön i Tyresö igen, hi,hi

  • Flitig­lisa
    Äldre 3 May 18:44
    #0

    Vi ska också gifta oss i Tyresö och ha middagen i slottet. Min fästman är uppvuxen där och jag själv har firat många midsomrar därute, tycker också som ni att det är helt fantastiskt vackert!

  • E-tuna
    Äldre 3 May 18:56
    #0

    Vad jag blir nyfiken på er!

    Hur gamla är ni?
    Vilken/ vilka skolor har ni gått i?

    Det kan man ju berätta utan att vara rädd för att bli avslöjad...

  • julibr­ud2006
    Äldre 3 May 19:08
    #0

    Har ganska nyligen passerat 30-års strecket, gick grundskolan inne i stan, men sedan på Tyresö gymnasium, trivdes mkt bra där! Min mamma bor i Tyresö så jag är där ganska ofta, hade tänkt åka ut med sambon nu i helgen för en långpromenad i storskogen, skulle ju bli fint väder!

  • E-tuna
    Äldre 3 May 19:10
    #0

    Har också gått i Tyresö Gymnasium...fast några år innan dig...

  • Flitig­lisa
    Äldre 3 May 19:22
    #0

    Min blivande är 68:a och har gått i Nybodaskolan, själv är jag 33 år och är från Skarpnäck inte så långt ifrån Tyresö. Är vi i E-tunas ålder måntro?
    Vi var ute i augusti förra året när hela slottsparken prunkade och fick en snilleblixt att gifta oss där. Konstigt nog hade vi inte tänk på platsen tidigare men det kändes helrätt på alla sätt. Nu gifter vi oss i maj när träden står i vårskrud men det blir nog lika fint.

  • julibr­ud2006
    Äldre 3 May 19:23
    #0

    Kul! Ja, det var det gamla goda tiden!!

    Och alla andra med Tyresöaknytning, vi är ju inne på BT-träff-tråden, så kanske en Tyreös-träff framöver vore kul! Intressant att prata med folk som är lika Tyresönördig som en själv...

  • E-tuna
    Äldre 3 May 20:00
    #0

    Själv är jag -67:a...Wättinge var min högstadieskola...

  • ~Annel­ie~
    Äldre 3 May 23:02
    #0

    julibrud2006 ..

    Ja vi pratade först om Storängssaleni Nacka.. har tomlokalen bokad..men nu kommer påtryckningar från sambons föräldrar samt sambon själv om att ha festen i ett koloniområde i Älta..

    Usch.. blir lite ledsen..
    Min dröm har alltid varit att få ha ett fint bröllop i en vacker miljö med de närmaste. Fastnade direkt för Tyresö kyrka (innan vi ens hade tanke på att flytta dit) och Prinsvillan!

    Vilket drömställe! När vi räknade på budgeten var det bara till att glömma direkt. 40 pers skulle bli skitdyrt. Där sprack den drömmen.

    Nu e det nästan så att tillochmed storängssalen blir för dyrt..

    Jag vet att själva vigseln e det viktigaste.. å det känner jag...
    Men min dröm ligger och gnor och gör mig såbesviken att jag inte får det bröllop jag drömt om :(

  • Shakti
    Äldre 3 May 23:21
    #0

    Jag är uppvuxen i Tyresö, men just nu bor jag i Skarpnäck. Kommer nog att flytta tillbaka när vi blir lite äldre, däremot... Sambon är från Dalarna, men jag har fått honom att också gilla Tyresö.

    Vi gifter oss uppe I Piteå, så jag sviker Tyresö Kyrka helt och hållet...

    Flitiglisa: Jag har också gått på Nyboda, men jag är född -81, så det var nog lite efter din blivande...

  • Kär men inte galen
    Äldre 4 May 07:51
    #0

    E-tuna

    Vi gifter oss också 17:e juni...

  • E-tuna
    Äldre 4 May 09:48
    #0

    Kär men inte galen...
    Går det bra i eran planering?
    Börjar du bli pirrig??

  • Kär men inte galen
    Äldre 4 May 22:38
    #0

    Jotack det går bra... Börjar faktiskt bli lite nervöst nu...Har inte varit ett dugg nervös innan men provade kläningen i helgen och DÅ fick jag hjärtklappning. Ska börja klippa klistra festprogrammen nu-innehållet nästan klart, dock ej bordsplaceringen. Ring beställd, meny o blommor likaså. Velar fram o tillbaka fortfarande om hur jag ska ha håret! Och du?

  • E-tuna
    Äldre 4 May 23:03
    #0

    Själv tycker jag att det går LITE FÖr bra...lugnt, och jag undrar vad vi har missat

Svar på tråden Tyresöbrudar? Hur många?Nyfiken!