• Pumpkin

    Vart köper jag snygga BH:ar?

    Visste ni att över 90% av alla kvinnor köper fel storlek på BH:n?!

    Jag hör till en av dessa kvinnor, jag har nämligen alltid köpt 75-80D och tyckt att det varit bra. Har aldrig haft en BH som suttit särskilt bekvämt, men har väl tänkt att det är så det ska kännas. Men sen såg min mamma Oprah Winfrey när de tog upp just det här ämnet och kom snabbt fram till att jag har helt fel storlek, så vi gick ut och provade helt enkelt. Resultatet? 65F!!! Hallå, finns den storleken överhuvudtaget?! Expediten tittade konstigt på mig och tyckte att har man så stora bröst så kan man inte ha så liten omkrets, om man nu inte opererat brösten (vilket jag inte har). Hon hade EN BH i storleken 65F, men den var ju bara hemsk.

    Så nu sitter jag här, med en 70F som jag kommer att få sy in så småningom, och undrar om nån mer har samma problem att hitta BH:ar som jag har? Eller om nån kanske har tips på butiker eller e-butiker som säljer stora BH:ar för smala kvinnor?

    Tacksam för hjälp!

  • Svar på tråden Vart köper jag snygga BH:ar?
  • Pumpkin

    Och nej, jag har aldrig haft "dubbla" bröst trots för liten storlek, eftersom jag köpt större omkrets istället.

  • Rugbytjej

    MsNordqvist!

    Jag har samma storlek som du och samma problem. Var i Gustav Mellbin-butiken för ett par år sedan där jag för första gången fick mitt riktiga mått: 65F, de lyckades leta fram en bh, ganska ful, tråkig mormorsbh, men ack så skön, så var tvungen att köpa den. Vet vad du menar; det finns verkligen inga bh:ar att hitta. Här på BT har det ibland tipsats om bravissimo.com och jag är jättesugen på att köpa därifrån, men jag har ännu inte haft råd...tyvärr. Suck. Var hittade du din 70F någonstans? (alla såna storlekar är ju störtomöjliga att hitta). Och vilken butik gick du till? (om du nu bor i Sthlm)

  • ElinElinL

    Jag har också samma problem, haft fel storlek länge tills en kompis som har ungefär lika stora bröst hade varit på en "special" affär som hade bh:ar som passade... Hon tipsade mig, men de bh:arna är ju jättedyra! Det är så svårt att hitta bra...

    Bikini ska vi ju inte tala om... jobbigt att hitta en snygg och bekväm sådan...

  • Ananas

    Konstig reaktion av expediten...

    Jag hade innan jag blev gravid 70H... Och jag har inte opererat mig! Jag handlar numera alla behåar på www.bravissimo.com
    Helt ok priser (lägre än specialaffärerna iaf!) och frakten är inte dyr heller. Toppenservice har jag fått där.
    Om du ska ha en 65F så ska du titta på 30F. Alla deras modeller finns nog inte i 30 men många.

    Lycka till med att hitta en toppenbehå! :)
    De har bikinisar också.

  • CarroK

    Hur räknar man ut sin storlek? "Glömt" Känns som om jag har fel... Inget sitter bra längre på mig.

  • Ananas

    CarroK

    Gå till en riktigt bra underklädesbutik och be dem mäta dig så blir det bäst!

  • Flaminia.

    I Stockholm rekommenderar jag Details. På Internet handlar jag på figleaves.com
    Har alltid köpt fel storlek visade det sig när jag en dag besökte Details. Nu vet jag hur en bh ska sitta, vilken skillnad.

    Om man tittar på kvinnor så ser man väldigt ofta kvinnor med fel bh. Ibland ser det ut som de har 4 bröst.

  • *princess*

    Jag har oxå svårt att hitta BH:ar men har nu hittat till Bravissimo. Nu använder jag bara de två bh:ar jag än så länge skickat efter. Är sugen på att köpa bikini och flera bh:ar, men det är inte billigt :(.
    Någon som har tips på bra underklädesaffär i Göteborg?

  • famousfairy

    hej,
    Jag har nu bröst så jag måste också ta mått snart men jag bara undra..ha ni provad Debenhams?
    det ät bara att eftersom jag kommer från england så vet jag att de har lite olika storleka..
    Lycka till!

  • Ettolrach

    Debenham's har bra utbud för storbystade, äntligen hittar jag något annat än svart eller vitt!

    Har 80G, det blir 36F i brittisk storlek - om jag fattat det rätt är kupstorlekarna en bokstav mindre.

    Det tycks vara många svenska butikers policy att har man över D-kupa har man automatiskt 85 och över i ryggstorlek...

Svar på tråden Vart köper jag snygga BH:ar?