• alpha

Svullen mage - tre veckor kvar! Vad göra?!?!

Ja... som rubriken säger... min mage är jättesvullen och uppblåst, brukar inte vara det. Har precis slutat med hormonspiral och börjat med kopparspiral, kan det spela roll?! Tjejer, har ni något bra tips för att få ner en svullen mage?! Jag hade tänkt ha "slimmande" strumpbyxor under brudklänningen, men det räknade jag med när jag hade min "normala" mage, inte denna boll! Vad göra?!

• Svar på tråden Svullen mage - tre veckor kvar! Vad göra?!?!
  • junibrud2006

Kan du inte testa vätskedrivande tabletter, typ BioDrain? De tar ju bort överflödig vätska och slaggprodukter om det är det som spökar..!

• Linslus

Har för mig att jag hört att minskat intag av vitt bröd samt mjölkprodukter kan, i viss mån, påpeka "uppblåst mage"

Hoppas det blir bra

• Linslus

...kanske inte undvika det för all framtid alltså utan nu FRAM till BRÖLLOPET

• Linslus

Påpeka= "Påverka" menar jag

• sweet saint

nån som provat Bio Drain????

f.ö är jag lika nyfiken på hjälp som TS ... tyvärr inga tips..

• alpha

Junibrud2006
    Hmm, kan ju vara värt att testa. Hittas på Apoteket eller?!

Linslus,
    Jag äter varken mycket vitt bröd eller mejeriprodukter, så det är nog inte det som spökar i mitt fall... men jag kan ju försöka undvika det helt fram till bröllopet. Vad gör man inte! :)

• junibrud2006

Det finns på Hälsokosten. Läste om det i senaste numret av I Form och det ger tydligen resultat på svullen mage. Har själv börjat testa, men bara ätit en dag så jag kan tyvärr inte rapportera!

• junibrud2006

Just det... I senaste I Form var det magspecial. Kanske också ett tips?!

• alpha

Junibrud2006

Tack, ska testa både BioDrain och I Form! :)

• Liten med Mindre

Pröva någon form av probiotika, tex Proviva shots eller fruktsoppor. Eller starkare tabletter som finns på apotek eller hälsokost.

Det kanske kan hjälpa om magen är tillfälligt i obalans.

Svar på tråden Svullen mage - tre veckor kvar! Vad göra?!?!