• Novia_2006

Ni som gifter er den 2/9 2006…

Hur långt har ni kommit?
    Hur ska ni göra?
    Vart ska ni gifta er?
    Berätta här!

Jag gifter mig med mitt livs stora kärlek den 2 september i Oscarskyrkan (Stockholm).
    Har redan hittat min drömklänning och var och beställde den igår, SPÄNNANDE!

Tyvärr måste jag vänta till mitten av augusti innan jag får den :(

Köpte samtidigt en tiara (ska ha tiara och slöja) som jag sedan märkte saknade en sten, typiskt! Så jag har ringt och ska tillbaka till butiken på lördag.

• Svar på tråden Ni som gifter er den 2/9 2006…
  • _Skrutt

Vi gifter oss på Värmdö den 2/9!

Vi kommer att ha många gäster, drygt hundra, och därutöver ett ganska stort antal mindre barn och bebisar så vi satsar på ganska enkel mat, 2 rätter och tårta, och en enklare lokal. Hur gör ni?

Är ganska dåliga på att göra saker och ting strukturerat så vissa veckor fixar vi en massa, andra veckor gör vi ingenting. Har dock samlat ihop en del psalmer och texter vi vill ha med i kyrkan men har inte bestämt oss, pratat med några som ska sjunga/spela under vigseln, beställt vigselring, börjat fundera på meny och pratat med våra toastmadamer om hur vi vill ha festen, köpt klänning och konstaterat att fracken funkar, beställt inbjudningskort men inte fått iväg dem osv, osv.

Hur går det för er? Och vad tror du att vi får för väder? Massor av sol, eller..?

• rbkzandra

hejsan! gifter mig med min darling 2/9 i Broby skåne i en vacker liten kyrka som heter emisslövs kyrka har bokat tid med prällen , droska ifrån kyrkan, bestämt blommor hår klänningar till mig och tärnor hämtat makens uniform (militär)skickat ut inbjudningar (jättesöta hemgjorda) bokat och tittat på lokal m.m m.m nästan allt är kirrat serveringspers är bokad, menyn inplanerad (jag är kock)samt bantning påbörjad hihi. är så glad att allt flyter så bra! har en budget på 25000 ihopsparde och arbetade krornor och för det får jag mitt drömbröllop! har skrivit en sång som framförs i kyrkan av en nära vän till min blivande också. jag är såå glad! och detta har tagit oss en månad att planera ifrån "frieriet"! så KUL att höra om och kanske få dela med sig eller förhoppningsvis få tips av ER! längtar till september!

• rbkzandra

har haft turen att "få" en otrolig toastmaster som ringer typ varje dag och kollar, snackar och så mycket kul med engagemanget! vi är 50 gäster med barn under eftermiddagen kvällen sen är det vuxenpartaj! ska ni sova på hotell, vara hemma? eller rymma längre?

• Lilltrolle

Vi gifter oss oxå den 2/9 i Vallentuna kyrka och kommer att ha festen i Mathiasgården (församlingshuset)
    Vi har skickat ut inbjudningarna och omslag till vigselprogram, festprogram och tack kort är tillskurna. Fotografen träffade vi i höstas och tittade på platser för fotograferingen, frisör för både mig och mina små flickor är bokad (två olika, eftersom min frisör är ensam på sin salong så min mamma tar flickorna till en frisör i Vallentuna) Maten är bestämd (italiensk buffé), dukningen börjar ta form. Klänning beställd, tiara köpt samt väst å plastrong och skor till sambon (kostym har han redan).
    Fotvård, ansiktsbehandlingar och vaxning bokat däremot väntar jag på svar på naglarna, och blommorna hoppas jag på att kunna åka in till helgen och i alla fall ta ett första snack med floristen. Vin, öl och sprit åker vi till Tyskland i sommar å köper å ja just det barnvakten är bokad sedan länge tillbaka (våra barn åker efter fotograferingen)

Vi sover hemmma tillsammans med några av gästerna och så tänkte vi öppna presenterna dagen efter hemma med de som sover över

Svar på tråden Ni som gifter er den 2/9 2006…