• Cattis28

Ni som haft doftranka/stephanotis i buketten

Är dom dyra att ha med i buketten???
    Vill absolut ha doftranka/stephanotis i min bukett med vita rosor samt gröna blad. Men jag vill inte betala en förmögenhet bara på blommorna.
    Min florist sa idag att man inte behöver binda buketten på en riktig hållare så att säga utan bara binda ihop vanligt. Då blir det absolut inte lika dyrt.
    Så frågan är ju alltså om själva doftrankan är dyr som snittblomma????? Nån som vet vad den ligger på??

• Svar på tråden Ni som haft doftranka/stephanotis i buketten
  • biddi

du har fått några av svaren på din andra tråd. :)

• junibrud2006

Jag vet inte riktigt vad de kostar specifikt. Har bara ett pris för själva buketten. Här har du bild. Det ska även in lite lila rosor..!

spaces.msn.com/junibrud2006/
    (Klicka fram ett par bilder)

• Cattis28

Pratade med floristen nu och hon sa att doftrankan ligger på ca 160:-. Man får ju köpa hela krukan för att sedan linda upp och använda blommorna. Men frågan är vad dom kostar ute i affären typ Blomsterlandet??? Allt blir ju väldans mkt dyrare antar jag genom floristen. Dom sa igår att om man ville kunde man ju ha liljekonvalj i buketten om den slagit ut till slutet av Maj. Då kunde man plocka själv och komma in med för att beställa är svindyrt sa dom. Då borde man kunna köpa en doftranka själv då kanske och komma in med.
    Sen blev jag även tipsad om att Jasmin ser ju nästan likadan ut som doftrankan men är billigare. Bara ett tips!!!

• Cattis28

f.d svart brud: Ja, det var ju lite skillnad. Tack för att du länkar så bra. Gudars, vad svårt det är det här med buketten. Trodde inte det var så noga för mig vad jag har för bukett men nu när man börjat kolla runt så får man ju bara fler o fler idéer.

• f.d. Svart brud

Nej, jag vet att det inte är lätt att bestämma bröllopsdetaljer och blommor.
    Tyvärr blir man ofta ett kontrollfreak när man får för mycket att välja mellan.

När jag beställde min egen bukett av min väninna, så gav jag henne några bilder, lite riktlinjer på hur buketten skulle vara formad och så beställde jag blommor och färger jag ville ha i. Jag gick alltså inte till henne med en bukettbild och sa "en sån här vill jag ha", utan hon hade rätt så fria händer. Buketten blev inte som jag hade föreställt mig, men det var MIN och den var oerhört vacker och faktiskt än idag en av de vackraste buketter jag sett. :)
    Så faktiskt vore det nog bra om man vågade låta floristen få lite fria händer ibland också, det är ju ett konstnärligt yrke och att göra brudbuketter är en rolig och mycket speciell uppgift. :)

Och för att spä på din velighet lite extra, så bifogar jag en till länk på en brudbukett... Denna med doftranka i. ;)
    www.amaryllis-kga.se/galleri/brollop/Br_Creme_bukett.jpg

• f.d. Svart brud

Övriga blommor i buketten är cremefärgade rosor, amazonlilja och daggkåpsblommor (alchemilla)

• Cattis28

Åh, jisses vilken fin bukett.

• f.d. Svart brud

Ja, det ser ut lite som en smaksig bakelse... ;)

Svar på tråden Ni som haft doftranka/stephanotis i buketten