• Biba85

Viktklubb

Hej allesammans! Efter en vår av nutrilettkurer, och andra idiotiska och helt lönlösa försök till viktnedgång har jag nu hittat något som känns riktigt bra. Viktklubb.se Har skaffat abg i 3 månader. Där kan jag räkna mina kalorier lägga in min motion samtidigt som jag får äta precis vad jag vill, fast i rimliga mängder. Perfekt om man som jag vill hitta en balans,lära sig vad som är nyttigt och vad som är "lagom" och något som känns som en varaktig lösning på viktproblemet. Jag har under tre års tid gått upp 20 kilo. Nu skall jag ner 17 kilo på 17 veckor. jag har varit med i viktklubb nu i 4 dagar, och jag har börjat promenera minst 60 minuter om dagen. Jag har redan gått ner 1,5 kilo. Någon med erfarenhet ifrån viktklubb, både negativa och positiva. framför allt positiva hade varit kul, nu när jag känner mig så "såld". Hade varit kul att få kontakt med andra viktklubbare, så man kan utbyta entusiasmer, recept, tankar och motivation. Ha det bra och lycka till där ute alla bantande brudar!

• Svar på tråden Viktklubb
  • Muffinzen

hejsan!

började med viktklubb förra måndagen och har gått ner 1,1 kg hittils. bara genom att äta rätt och ut o gå.

känns jättebra.

min fästman har oxå börjat och han har gått ner 2,3 kg på en vecka.

Jag har minst 10 kg att gå ner, gärna 15-20 kg. Min fästman ca 30 kg.

Vi gifter oss i sommar.

• Pumpkin

Jag har varit med i VK i över två månader nu, har inte gått ner ett gram. Känns lite tungt faktiskt

Men förra gången jag var med där så gick jag ner i en rasande fart, behövde bara tänka "VK" så försvann kilona Att jag inte går ner fort vet jag har en del att göra med att jag faktiskt är normalviktig, men jag vill ändå tappa nått kilo. Men nu är ju motivationen låg efter så lång tid utan resultat...

Hur som helst: Jag hänger gärna på här och utbyter goda recept och råd

• Muffinzen

vill man äta mat som känns väldigt onyttigt så kan man göra egna klyftpotatis, ugnsteka kyckling och sen ha sallad och smaksatt kall sås el. creme fraiche.

inte så många kalorier men jättegott. tips om man är sugen på "fet och onyttig" mat.

riskakor är oxå ett bra tips istället för godis. man kan bryta sönder dom o ha dom i en skål el. påse på bio och äta det som chips/popcorn.

• je.ga

hej Biba85
    jag har börjat med viktklubben idag, jag tycker att den verkar väldigt bra.
    Efter flera misslyckande försök med pulver har jag äntligen hittat en metod som känns helt rätt.
    Jag ska gå ner 18 kg på 18 veckor.
    Lycka till.

• je.ga

hej Muffinzen
    Tack för dina tips, jag ska prova dem.
    Fortsätt gärna med lägga in flera tips.
    Lycka till.

Svar på tråden Viktklubb