• 26maj2007

underkjol med ring/ringar eller utan vad är bäst.

har läst så olika.

vissa säger att man inte ska välja en utan ringr för det blir för varmt.

andra skriver med ringar så blir det klumpigt.

jag letar förfull själv efter en enkel underkjol, men vet inte riktigt vad jag ska välja.

i brudbutiker har jag bara provat med ringar men tyvärr har de varit jätte dyra. Mellan 1000-1500:- för en underkjol.

• Svar på tråden underkjol med ring/ringar eller utan vad är bäst.
  • 26maj2007

puffar och hoppas på fler svar om vad man ska välja för underkjol

• HBN

Hej

jag går på bal varje år och har därmed ganska stor erfarenhet av underkjolar. Min åsikt är att du absolut inte ska ha några ringar i kjolen. Det är hopplöst när du sitter ned och dessutom faller inte alltid klänningen så snyggt.

Skönaste underkjolen har stretch i midjan, men visst går det bra med en knapp också. Antalet lager med tyll avgör hur vid klänningen blir. I princip kan du sy underkjolen själv för den behöver verkligen inte vara snygg. Jag har ibland burit två underkjolar för att få tillräcklig vidd i kjolen. Det gick utmärkt. I andra fall har jag bara sytt på mer tyll på en gammal för att få mer vidd.

lycka till

• Zozo

Det är nog en smaksak.. jag tycker att det är skönast med minst en ring i underkjolen för da fastnar inte kjolen in mellan benen när man gar eller dansar, plus att det är sa lätt att fa tag pa alltihop när man behöver lyfta pa kjolen. Sitta gar bra ända, men om du "bara" ska sitta hela tiden är det nog bättre utan ringar.

• Hilde

Jag hade en tyllunderkjol med rejäl vidd nedtill, fast med a-linje. Den var jättebra och lät inte prassligt när jag gick.

Min klänning hade även en underkjol insydd, men den gav inte riktigt rätt vidd till klänningen, så jag lade till en lös kjol också.

Underkjolen var i tre delar, en inre mjuk tunn kjol mot benen, en tyllkjol och en ytterkjol. Midjan reglerades med kardborreband. Den gav ett mjukt naturligt fall till klänningen.

Personligen ogillar jag underkjolar med ringar. De ger inte samma mjuka intryck. Kjolar med ringar är dock billigare än de riktigt bra tyllkjolarna märkte jag.

• 26maj2007

tack för alla svar!

är ju så att jag har svårt att sitta stilla. kommer ju dansa allt vad jag kan för det är så jag är .

Men vill ju att där ska bli fint fall på klänningen.

blir nog att fundera lite till.

• Storasystern

Det kan vara svårt att sitta med ringar i underkjolen. Kjolarna liksom "åker upp" fram när man sitter på ringen bak...

Med ringar i kjolen blir det ibland så att man ser dem igenom klänningstyget, och det är inte så snyggt, tycker jag.
    Det finns massor av underkjolar att köpa som är utan ringar med massor av härligt tyll och som ger ett fall på klännigen som är minst lika bra (eller t.o.m. bättre) än det med underkjolar med ringar.

Min röst går till underkjol utan ringar!

• 26maj2007

Tack för ditt svar Storasystern !

msbine

har du fått kollat underkjolen där hemma?

hur är midjan är den justerbar?

fatta inte riktigt när jag läste infon på underkjolen.

• msbine

Tiger72: Har kollat kjolen, den låter lite grann när man rör sig i den i och med att tyllen är så styv. Tyckte dock inte att den prasslade direkt. Midjan är justerbar, e gummiband i midjan som man kan justera in.

• 26maj2007

Tack msbine!

låter kanske inte något när man har klänningen utan på. där är rätt mycket tyngd i den klänningen jag ska ha.

Min klänning kommer inte till butiken förrän i augusti så det är då jag kan prova.

• Smurfina

Hakar på underkjolsdiskussion med kunniga personer

Hmmmm....några tips om vad man kan ha för kjol under en klänning i sjöjungfrumodell (tajt över rumpa, vidare längst ner).

• msbine

Smurfina: Brukar man ha underkjol under en sådan klänning? KOllade lite snabbt på e-bay, men hittade ingenitng där tyvärr...

• 26maj2007

till en sjöjungfru ska du ha en underkjol är tyllen börjar vid knäna och neråt.

• 26maj2007

det fick jag ha på mig när jag prova sjöjungfruklänning

• chili72

Tiger länken som Msbine skickade har de ju exakt liknande som jag har och även för sjöjungfru

• Smurfina

Tack för sjöjungfrutipsen! Trodde nog att den var en sån där med tyll från "knähöjd" man skulel ha men var ändå inte säker. Får för mig att det kan bli bulligt över rumpan

Känner att jag får prova lite olika kjolar när klänningen är klar. Kanske behövs det ingen underkjol alls

Svar på tråden underkjol med ring/ringar eller utan vad är bäst.