• Freddans fröken

Ni med föräldrar med god ekonomi...

...hjälper era föräldrar till att betala bröllopet?

Vi frågade våra föräldrar om de ville. De kommer bidra med typ 10000 var (tot. 20000) resterande 60000 + bröllopsresa betalar vi.

• Svar på tråden Ni med föräldrar med god ekonomi...
  • Mrs Austin

Vi far hjalp med 25000 av mina foraldrar. Hans foraldrar betalar inte ett ore.
    Fran borjan erbjod de sej att betala for brollopet vi skulle ha i USA o mina foraldrar hjalpte till med det i Sverige. Nu har de andrat sej o tanker inte betala nat, plus att de tanker inte ens komma pa brollopet i Sverige!

Nu har vi bestamt oss for att stalla in brollopet i USA. Skulle egentligen bara ha det for att hans mamma sa garna ville o skulle betala eftersom vi itne hade rad att ha tva brollop. Men nu kanns det bara menigslost att slanga ut pengar pe ett till brollop nar de inte ens vill komma pa varat brollop.

• luv

Våra föräldrar ska bidra med 20 000 resp 15 000 var om det behövs. Känns suveränt för vi hade inte haft råd att ha bröllop annars, inte så stort som vi vill i alla fall! Vi är grymt tacksamma

• Mitt hjärta är hemma

Vi får 25000 kr av mina föräldrar (=bröllopspresenten) och x av hans. Detta var dock på deras initiativ och inget vi bad eller hintade om. Vi försöker att hålla kvar budgeten på den nivån vi hade före bidraget.
    Våra föräldrar propsade på catering då de under inga omständigheter ville ha matjobb inför bröllopet (nej, de är inte i matbranchen) . Eftersom cateringen går på nästan 30 000 kr så blir det så att de betalar nästan allt på den eftersom det till största del var de som propsade på det.

• 26maj2007

mina föräldrar har sagt till oss långt innan vi prata om att gifta oss att de kommer att ge oss 20000:- då min systr fick det när hon gifte sig. svärföräldrarna har sagt att de vill betala maten som hamnar runt 15000:-.

vi har bestämt en budget på 60000:- och dessa 60000:- kommer vi att spara ihop själva. vi anser att det är vi som ska gifta oss och då ska vi kunna betala hela kalaset själv utan deras hjälp.

så deras pengar lär sparas eller gå till huset.

• Zodic

shit jag blir typ rädd för era gigantiska bröllop! :p mitt bröllop går inte ens på 20000 med kläder mat lokal allt, för över 100 pers. och då är det ändå otorligt massa detaljer, men så är jag bra på att hitta bra lösningar :)
    iaf, mina föräldrar kommer betala en del och mina svärföräldrar kommer bidra lite, jag har fixat allt utom lokal o maten.

• Mitt hjärta är hemma

Zodic: Det blir jag med. Men våra färäldrar mer eller mindre krävde professionell catering och bara den kostar nära 30 000 kr. Jag hade gärna sluppit den utgiften kan jag säga. Men går de tinte så går det inte. Vill inte att varken våra vänner eller släktingar skall behöva jobba på vårt bröllop och vill inte anställa femtonåringar som skall sköta allt vad gäller mat och städning...

• lolabe

Min sambos föräldrar är väldigt generösa (bla har vi precis fått en bil av dem, hurra!) och har sagt att de ska hjälpa till så att det blir the party of the year De har dock inte sagt någon särskild summa. Mina föräldrar har inte sagt ett knyst...

• lolabe

Alltså, jag har inte frågat dem heller.

• CarroK

Shit vad folk har det bra! Vi får lika mycket som M2B.s bror fick när han gifte sig. (15000 tror jag) Inget vi frågat om men självklart hade vi hoppats på en liten summa. Sen har vi fått saker att sälja på nätet av min svärmor som vi får behålla pengarna från. Pengarna ska då gå till bröllopet. Vi ska oxå få M2B:s morföräldrars vigselringar som vi smälter ner och gör egna av. Av mina föräldrar har jag fått pengar till brudklänningen. Min mamma har sagt att hon gärna velat betala allt men att de helt enkelt inte har råd. 3 döttrar och då kanske 3 bröllop blir dyrt... Min mamma ska binda buketten och göra bordsdekorationerna m.m. så kanske får vi blommorna av henne också. Vi har inte pratat om det. Resten betalar vi själva. Har ett bröllopskonto där vi för över oväntade inkomster som tex skatteåterbäringen som kommer snart. Jippi!

• Gable

Får inte en spänn! Det spelar iofs ingen roll, vi hade inte tagit emot pengarna hur som helst.

Svar på tråden Ni med föräldrar med god ekonomi...