Ni med föräldrar med god ekonomi...
...hjälper era föräldrar till att betala bröllopet?
Vi frågade våra föräldrar om de ville. De kommer bidra med typ 10000 var (tot. 20000) resterande 60000 + bröllopsresa betalar vi.
...hjälper era föräldrar till att betala bröllopet?
Vi frågade våra föräldrar om de ville. De kommer bidra med typ 10000 var (tot. 20000) resterande 60000 + bröllopsresa betalar vi.
Nix, inte en spänn! Vi betalar hela kalaset själva, men önskar oss bidrag till resan.
Vi frågade aldrig om pengar, me sa istället (till våra föräldrar) Vi vill inte ha presenter på vår STORA dag :) Ge oss ett litet bidrag istället, jag hade inte räknat med några stora summor Men tillsamman har de lagt 20000 (5000 var, eftersom inga bor ihop längre)
Jo, så glatt överraskad vart man!!!
Mina föräldrar betalar! Vi vet inte hur mkt än men troligtvis en god del! Jag frågade inte, det var självklart för dem.
Vi väntar ingenting från m2b sida.
Jag har ett par otroligt givmilda svärföräldrar som har pungat in
110 000kr till bröllopet!!! Vi har sparat själv som kommer gå till en fin smekmånad + att 80000 har gått från våra egna till min förlovningsring!
Glömde säga att båda mina föräldrar är båda döda sen ett par år tillbaka så ingen hjälp därifrån!
Min pappa betalar middag och fest. Ca 35.000 kr.
Min svärmor har gjort väldigt klart att hon vägrar bidra med ett öre.
Jag är lite bitter på henne för hon har högre lön än mina föräldrar har tillsammans. Men framför allt för att hon inte vill hjälpa till fysiskt med något heller. Trots att jag och m2b förväntas hjälpa henne med saker. Men hon är lite av en diktator och min m2b gör allt hon säger.
Catte vilka sjyssta svärföräldrar!
Mina svärföräldrar kan tänka sig att stå för maten och mina ger ca:30 000:-.
Vi ska ha ett litet bröllop så vi behöver nog inte betala ngt själva! Jo, förresten bröllopsresan den var ju inte gratis!
Vi har inte frågat om pengar, men mina föräldrar bidrar med 1/3 samt min brudklänning. Min blivandes föräldrar har inte sagt något. Så vi vår se.
Mina föräldrar ville betala hela balunsen, men det ville inte jag. Så nu får vi 100 000 tillsammans av våra förälddrar, och sen lägger vi 100 000 själva. Om jag ska vara ärlig så hade jag räknat med ett litet bidrag från mina föräldrar, men jag frågade inte, de hann säga det till oss först. De sa att de inte har någon användning av alla pengar, så varför inte lägga dem på enda dotterns stora dag... jag tackade ju inte nej precis. Lucky me!
Vi frågade aldrig utan vi är lite traditionella så mina föräldrar har räknat medd att få betala det mesta. Mina blivande svärföräldrar kommer också att bidra med endel samt att vi själva kommer att stå för våra egna kläder, ringar, brudbuketten samt endel till bröllopsresan. Vi räkar själva med att få lägga ca 30000kr. Drt våra föräldrar står för beräknas gå på ca 80000kr.