• guldklimp

Hjälp...

Någon som har något att dela med sig angående GI-metoden? Jag väger drygt 70 kg och är nöjd om jag kommer under 65kg och kan behålla det.
    Jag har förlorat mitt mättnadskänsla och kan känna mig hungrig direkt efter jag ätit. Det är bara det sunda förnuftet som avgör hur mycket jag skall äta... Detta gör att jag ofta känner mig kraftlös och låg... Samtidigt är jag väldigt svag för godsaker och äter gärna tills det tar slut...
    Hörde talas om GI-metoden och fick höra att man genom att följa den undviker att känna sig konstant hungrig och på så vis måste det ju även vara lättare att undvika att falla för alla frestelser?
    Någon som känner igen sig och vill dela sina erfarenheter med mig?

• Svar på tråden Hjälp...
  • Pumpkin

Det finns ganska många trådar om GI här på debattforumet, så leta lite så kommer du hitta massor av info (Kan tillägga att jag själv inte är nått fan direkt, men det funkar uppenbarligen för andra.)

• MimmiMus

Min erfarenhet av GI och alla andra liknande metoder är att de fungerar jättebra - men man ska inte tro att det är smärtfritt första veckan. Metoden bygger på att du just ska återskapa den där mättnadskänslan och bli av med sockerberoendet. Detta tar ca 3-7 dgr, dvs individuellt. Jag har tur för jag blir av med sockerberoende på ca 3 dgr.

Kämpa dig igenom de första dagarna så flyter allt på med bara farten därefter.

Lycka till!!!

Svar på tråden Hjälp...