Inlägg från: Åsa.Hjärta.Antti |Visa alla inlägg
  • Åsa.Hjärta.Antti

    Åsa.Hjärta.Antti!

    E-lina

    Vad roligt att vi har valt samma kyrka! Den är verkligen fin.
    Vi ska ha Per-Axel Magnusson, inte Mikael... Hur tycker ni att Mikael verkar vara då?
    Per-Axel verkar vara jättebra iaf.

    Grattis och lycka till nästa lördag när det är er tur att stå brudpar i Tveta kyrka!

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Vilken lyx ni får då, en äkta operasångerska! Det skulle min morfar gilla, han ÄLSKAR nämligen operor...

    Min städning är inte klar än, har i princip ALLT kvar. *puh*

    Jag har mycket att göra idag, eftersom det är sista dagen för att kunna fixa nåt.
    Baka en gluten+laktosfri princesstårta (Brudgummen är allergiker!)
    Städa, fast eftersom det bara är en lägenhet på 63kvm så går det ganska fort. Ni kanske har större??
    Fixa mina naglar så de blir lite snygga.
    Pynta i festlokalen.
    Hinna köpa sånt som man märker fattas.
    Fixa meny-korten, som ännu ej är klara.
    Komma ihåg att ta med alla saker som ska med till festlokalen.
    Vi ska ju skriva tacktal också! Har ni gjort det?

    Det finns säkert mer som jag har glömt nu...

    Hur gör ni bordsplaceringstavlan? Vi vet ännu inte hur vi ska göra...

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Det låter ju som om ni är klara med nästan allt! Om det ändå vore så väl här...

    140 vkm är liiiite större en våra ynka 63. Hehe

    Vi kanske också gör så med bordsplaceringstavlan då. Får se vad toastmaster/toastmadame tycker också...

    Nu ska jag gå och färga marsipan till tårtan!

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Fast det är bara den tårtan jag fixar själv. Vi har ju festen på en "restaurang" så de står ju självklart för mat och kaffe och sånt.

    Det enda vi beställer utanför är den stora bröllopstårtan. Sen gör jag en liten tårta som är gluten- och laktosfri som får stå vid sidan om...

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Jag tror inte heller jag kommer kunna äta nåt, fast konstigt nog så är jag lite lugnare nu... Vet inte vad jag gjort för att känna mig lugn. Bra är det iaf!

    Vi ska ju inte ha nån vals! Min m2b ville inte, han tyckte det såg konstigt ut när vi övade för några veckor sen. Så vi strök det från listan... Men jag VILL!! Kanske vår toastmaster och toastmadame hittar på nåt på festen ändå...?

    Nu har vi inte så mycket kvar att göra. Nästan bara tacktal och fixning av festlokal... Så det känns skönt! Man har varit effektiv idag känns det som!!

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Hej!!

    Idag är det den STORA dagen!! Vad tiden har gått fort...

    Det här är nog sista gången jag sitter här som ogift.

    Så därför vill jag säga: Ett stort grattis till er båda och hoppas ni får en bra dag trots mörka moln och lite regn! Stressa inte för mycket och NJUT fullt ut!

    Vi ska försöka njuta så långt det går.
    Vi måste höras efteråt för att berätta hur det gick.

    Nu ska jag snart till frisören för att fixa hår och smink. *spännande*

    Grattis igen! Ska tänka på dig när jag går upp för altargången!

    Kramar i massor!!

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Hej!!
    Japp, nu är vi minsann gifta!

    Allt rullade på för oss och vi hade faktiskt solsken de gångerna vi var ute (efter vigseln när vi kom ut, när vi fotade oss, när vi kom till festlokalen). Vi är supernöjda.

    Ska alldeles strax hämta bilderna från engångskamerorna. Det ska bli skoj!

    Vi har fått så mycket presenter att vi blev alldeles tårögda när vi öppnade dem. Att folk kan vara så generösa!! Vi blev jätteglada!

    God mat och tårta blev det också.

    Tror du inte att Antti blev glad när han fick höra att Finland vann melodifestivalen?! Han blev helt till sig. De har ju aldrig vunnit förut...

    Man kan sammanfatta dagen i ett ord: KANON!!

    Nu längtar man bara efter att få se alla bilderna fotografen tog.

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Hej igen!

    Man går som i ett lyckorus sen helgen... Allt är så underbart och allt bara rullar på känns det som.

    Fast tiden har gått fort! Tänk att vi har varit gifta i 4 dagar redan!

    Skulle ni resa bort nånting? Fast det kanske blir svårt med era småttingar?

    Vi ska ta en weekend nu i helgen och åka till ett spa-hotell i Finland och bara gotta oss. *längtar*

    Åter till bröllopet. Hur gick ert bröllop till? Vad hände? Hur länge höll ni på? Jag är allt lite nyfiken, jag!

    Det hela började med att vi blev lite försenade, kanske en 15 minuter försenade. Men sen ringde klockorna och jag undrade när jag skulle börja bli nervös... Sen tågade vi in, men inget hände med min nervositet. Alla log och fotade, jag log också!
    Sen rullade allt på som det skulle med vigseln.
    Efteråt åkte vi iväg i en gammal merca från 50-talet och alla vinkade och visslade. Sen var det dags för fotografering, vilket vi faktiskt kunde göra ute. Det gick relativt fort.
    Sen åkte vi Mercedesen igen, men denna gång styrde vi till festlokalen.
    Väl där hade alla gästerna ställt upp sig på sidorna om backen upp till huset. Och de hade såna här smällare som det kommer färgade snören från. *kommer inte ihåg vad de heter* Jag fick fullt med såna där snören i håret och på buketten.
    Sedan var det brudskål och gratulationer.
    Efter det satte vi oss för att äta.
    Min far höll tal precis innan förrätten, och man fick sig faktiskt en och annan tår i ögat... Även min MAN!! (tror jag måste öva mig lite på att säga min MAN! )
    Sedan rullade det på med tal ända fram till huvudrätten. Efter huvudrätten var det lite bensträckare. Då fick alla gästerna passa på att fota sig parvis eller hur de nu ville ute på trappan.
    Efter det var det dags för oss (jag och min man) att leka lite. Vi fick en massa olika saker att gissa på, och gissa vem som vann! JAG!! Gissa vad jag vann. En vecka då min man gör allt i hemmet; städar, diskar, tvättar osv... Behövligt tyckte jag!!
    Tårtan kom efter det och den var himmelskt god, fast jag fick inte ner så mycket för att jag ätit för mycket mat!
    Efter det var det dags för bukettkastning och strumpebandskastning.
    Det var jätteroligt tycker jag!
    Sen blev det lite dans där senare på kvällen och min man överraskade faktiskt mig med vals! Jag blev sååå glad! Han ville ju egentligen inte ha vals...
    Vi åkte väl från festlokalen med riktning mot hotellet vid tolv-tiden tror jag nog.

    Ett riktigt lyckat bröllop, tycker vi! (Fast jag har kortat ner lite på det)

    Ska lägga in bilder sen när vi får dem...

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Vi hade inte paketöppning på kvällen. Vi trodde att gästerna skulle tycka att det var långtråkigt, så vi skippade det.
    Hade ni paketöppning på kvällen?

    Jag tror nog att alla våra föräldrar blev rörda på ett eller annat sätt.

    Alla gästerna tyckte att det var ett lyckat bröllop, och det är alltid kul att höra...

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Vad var det i det stora paketet då?

    Min mans föräldrar höll ett jättegulligt tal tillsammans. Det var det bästa talet om man får säga det?!

    Jag tycker det är lite tråkigt att allt är över. Men ändå skönt på nåt sätt. En obeskrivlig känsla helt enkelt!

    Hur känns det för dig då?

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Vad skönt det lät med två vil-gungstolar! *vill oxå ha*

    Jag kan förstå att det är lite jobbigt att ni inte får vara liiiite ensamma ändå... Jag och min man åkte till ett spahotell i Åbo nu i helgen. Vi stängde av mobiltelefonerna och var bara för oss själva. Det var verkligen skönt! Vi kände att vi behövde det.
    Vi gjorde likadant på söndagen efter bröllopet. Stängde av mobilerna och drog ut jacken för telefonerna här hemma. Och sen bara mös vi i soffan med bra filmer och god mat!!

    Vi har också fått känslan av att vi är en "riktig" familj nu., fast att vi inte har barn ännu...

    Det första brevet med mitt nya efternamn kom i veckan. Det var verkligen spännande samtidigt som det kändes konstigt att inte heta det gamla längre. Men man vänjer sig väl som med allt annat här i livet.

    Nästa projekt är väl tack-korten, tror jag nog.
    Fast först ska vi ju få bilderna som fotografen tagit. Dem kommer i veckan tror jag! Det ska bli kul att se dem.

    Annars är det nog inget nytt på gång, vad jag kan komma på iaf.

    Ni då? Har ni nåt nytt på gång??

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Japp, jag har bytt till finskt efternamn. Så jag heter Hus i efternamn, fast på finska då...
    Jag valde att inte ha kvar mitt gamla, så jag slapp heta exakt likadant som min pappas fru. Hon heter nämligen också Åsa i förnamn och har tagit mitt gamla efternamn. Så i två år har jag och min styvmamma hetat likadant...
    SÅ det var därför jag valde att göra så här, och det är jag nöjd med.

    Jobbigt att vänta på korten, man vill ju se dem på en gång ju! Vi har inte fått våra än, men dem kommer nog innan fredag iaf.

    Vi har lagt ut lite bilder från festen på vår sida nu, så du kan se lite från vår dag!

    Adressen är:
    www.asa-hjarta-antti.com

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Vi har fortfarande inte fått våra fotografbilder...

    Hoppas att de kommer till nästa vecka iaf.

  • Åsa.Hjärta.Antti

    Nu börjar vi bli lite irriterade på att korten inte har kommit än... Det har ju faktiskt gått tre veckor nu.

    Jag ska ringa idag och fråga vad det är som händer...?!

    Allt är bra här, man har verkligen börjat smälta allt nu. Det har ju som sagt gått lite mer än tre veckor nu. Tiden går fort, fast det känns som om man har varit gift längre.
    Namnet har jag vant mig vid. Det tog faktiskt inte så lång tid.

    Hur är det själv då? Har du fått fotona nu förresten?? *nyfiken*

  • Åsa.Hjärta.Antti

    roffan:
    Jag antar att det kan ta ett tag för vissa medan andra vänjer sig på en gång!

    Ha det så kul hos svärmor din!

    mitt-lilla-smultron:
    Tackar!!

Svar på tråden Åsa.Hjärta.Antti!