• roffan

E-tuna!

Är du med?

• Svar på tråden E-tuna!
  • E-tuna

Magdans är vem som helst´s grej!!! Jag loooovar!!!

Jag hoppas att du finns här till hjälp när vi väl har bestämt oss för vilken vals...Beslutsångest, kallas det va??

• roffan

Ja, det vet jag vad det är. Lider av det själv! Därför har vi med sex valser på "blandbandet" som ska gå under festen :)

• E-tuna

Du ska få en läxa...
    Du ska nu "måla" åttor på golvet med höfterna...(konsumåtta)
    Överkroppen ska hållas i centrum så mycket det bara går...den ska vara så stilla som möjligt...

Måla sedan åttor på väggen med höfterna...tänk dig en vägg precis bakom ryggen och precis framför magen...det är bara höfterna som jobbar...överkroppen står så still som det bara går.

Försök sedan att måla åttor på golv och vägg med överkroppen (brösten) och håll underkroppen helt stilla...

Förstår du ett dugg???

• roffan

Å du milde himmel!!! Klarar första uppgifte för det brukar jag använda mig av på min adanskurser, men att låta tuttarna måla åttor på väggen, där går väl gränsen?! :) :)

• E-tuna

Nej,roffan!!!
    DU sätter gränserna, inte din kropp...
    Nu lät det inte så poetiskt när du skrev att tuttarna skulle göra en åtta!!! Vi omformulerar:
    Överkroppen, torson, ska göra en åtta!!!

Faktum är att just brösten, tuttarna har väldigt, väldigt lite med magdans att göra...nästan inte alls faktiskt!
    Det är antingen överkroppen eller underkroppen som jobbar i kombination med armarna!
    När underdelen jobbar så ska det inte se ut som att UNDERLIVET jobbar!!!
    När överdelen jobbar ska det inte se ut som att BRÖSTEN jobbar!!!

• roffan

Nej, jag tror att det är svårt, särskilt via korrespondens... Du har rätt. Skönt att jag slipper måla åttor med tuttarna på bröllopsnatten, dock! :)

• E-tuna

Hahahahahahahahahahahah

Jag tror att du skulle behöva se lite orientalisk dans live för att förstå...!

Alla tror att det är kvinnans "hyllning" till mannen...att magdanssöserna på något sett skulle dansa för att behaga männen och göra sig själva så attraktiva som möjligt...fel!!!

När mellanösterns harem fanns så dansade kvinnorna för varandra...för att fördriva tiden och uppmuntra, stötta varandra!!1
    Orientalisk dans har inget med sexualitet att göra.
    Sensualism, javisst! Men, från kvinna till kvinna i underhållningssyfte...

• E-tuna

.....halllllååååå.....

• E-tuna

magdanssösen Anneli anropar valsdrottningen Mikaela!!!

• roffan

Hihihi, trodde du att du var smart nu? Jag lagar mat :)