• Sunshining

PÄRONFORM

Hej på er! Min kropp är "päronformad" som det heter. Dvs. smal upptill och bred vid höfter, rumpa och lår. Det är skitjobbigt, ibland kan man inte ens få upp jeansen helt och det blir svårt med shopping av just denna klädsel. Kan ni några bra tips/hemmaövningar man kan göra för att bränna lite på just dessa utsatta områden?

• Svar på tråden PÄRONFORM
  • CPH

hello! Tyvärr kan man inte "punktförbränna" fett. Utan när man bränner fett så sker det på hela kroppen. Däremot kan det synas mer och fortare på vissa ställen, tex i ansiktet. Mitt tips till dig är att försöka minska på fettdepåerna överlag (om det nu är så att du behöver det och inte bara har breda höfter etc av naturen), och bygga upp muskler på överkroppen för att balansera din kroppsform lite. Sen sist men inte minst: Rumpa är sexigt! Tänk J-LO :D

• CPH

Åh, en till grej som kan funka för dig är förstås att fettsuga lår/höfter... Men det kanske är lite väl drastiskt steg för att underlätta shopping?

• Lilla spöket Laban

Jag har också problem att hitta jeans. Jag har visserligen timglasformad kropp, med stor rumpa och smal midja. Det är näst intill omöjligt att hitta jeans. Jag brukar satsa på baggy i benen. (Replay, Miss Sixty och Killah har bra modeller för mig.) Då får jag upp dem över rumpan utan att midjan blir alldeles för stor.

Att punktförbränna är svårt, men om du är lite överviktig (=har för mycket fett på kroppen) kan du satsa på lågintensiv träning i form av raska promenader. Annars är det nog bara att gilla läget och leta efter jeans som passar dig.

• Upplyst

Tack för svaren. Jo, raska promenader är jag bekant med och det är synd att man inte kan punktförbränna. Jag är ju inte direkt överviktig utan har bara hullet där. Jag ska försöka med styrketräning och balansera formen med hjälp av muskler på överkroppen så ska vi se :)

Svar på tråden PÄRONFORM