• Juliette

Hjälp mej....vaxa underlivet?

Jag har nyligen börjat raka underlivet, men de går inge bra för mej...för de blir som stubb kvar fastän jag provat olika rakhyvlar och på vissa ställen är de svårt att komma åt..hmmm...skulle vilja vaxa istället, men kan man vaxa överallt? För jag har hår vid dom inre läpparna om man uttrycker de så

Och vart köper man de vaxet isåfall? Kan tillägga att de inte finns någon typ av salong som utför de här där ja bor.
    Men jag vill ju få bort ALLT hår..vad ska ja göra? plizzz help me...

• Svar på tråden Hjälp mej....vaxa underlivet?
  • Juliette

Kan tillägga att jag fick massa röda prickar av att raka också..*suck*..inge går bra för mej...

• paprika

Hej..
    Vet inte om du har KIKS i närheten, de har vax som heter brasilianskvaxning titta efter vax så kanske det finns där!..Vet inte så mycke om det själv men minns att jag sett ngt åt det håller.Kram lycka till..:)

• Felice

Jag skulle köra en brasiliansk på en salong om jag var du.

Om du bor i 08-området kan jag tipsa om den som har det.

• Juliette

Jag har inte KICKS här

Å jag bor typ 100 mil från Stockholm...

Var å titta på åhlens men hitta inget där...men jag ska dit sen igen och leta lite mer. Vet ni om dom brukar ha nån form av vax man kan använda?

Tack för svaren paprika å Felice

• Grönöga

Kolla mer noga på Åhléns! Har köpt Veet warm wax där flera gånger. Värmer i micron eller vattenbad, stryker på o trycker dit en remsa av de bifogade o rycker. Namnet är alltså Veet!

Tycker inte alls att de gör ont att vaxa mig där nere, de gäller bara att rycka snabbt! Lite krångligt kan de va att komma åt de bakre regionerna så att säga.
    Jag vaxar inte bort riktigt allt i och för sig men de ska nog gå bra!
    Lycka till!

• soffan80

kan man använda en vanlig vaxdär med som man köper på åhlens? (säkert en dum fråga)
    Jag har köpt en vaxliknade tysk sak i en sexaffär som jag rekomendera, men har bara hittat den i en affär dom andra har inte haft den (fast jag har inte varit i alla afärer ), Men denna har jag köpt i Jönköping, den heter Blitzblank Enterhaarungscreme.. en blå förpackning, ifall nån är intreserad stå även Spick and span depilation cream såg jag nu.. Ett tips bara!

• CPH

Jag rakar mig normalt med hyvel, men nu vill jag börja vaxa.. Hur långt måste håret vara för att det ska gå att vaxa? (går gärna till salong och gör det).

• Ell

Ja usch, raka inte med hyvel...jag tycker det bara växer mer och mer ju mer man rakar...:) Dessutom fick jag väldigt irriterad hud, med utslag och "prickar". Inte alls fräscht!

Har vaxat med Veet warm vax, precis som Grönöga, och jag tycker det funkar jättebra. Har använt det regelbundet nu i ett år ungefär. Mycket billigare än att vaxa på salong, åtminstone. :)

Svar på tråden Hjälp mej....vaxa underlivet?