Jag behöver era åsikter
Jag har börjat äta Medelhavskost vilket har resulterat i att jag gått ner några kilon. Från början vägde jag 72kg och hade ca 91 eller 93cm i midjemått (minns inte riktigt). Jag har haft grav.diabetes och äggvita i urinen när jag var gravid + alla mina mor/far föräldrar har/har haft åldersdiabetes. Därför känner jag verkligen att jag vill dra ner på alla snabba kolhydrater så gott det går. Allt jag går upp lägger sig runt midjan på mig och valkar på ryggen. Jag har gått ner till ca 69kg (är 179cm lång)och nu är mitt midjemått 89cm. Jag känner mig jätte nöjd med mig själv men jag var hos en släkting och skulle dricka kaffe. Jag ville inte ha en macka för att jag nyss hade ätit, druckit kaffe + en muffins som varken innehåller socker eller mjöl och då fick jag minsan veta att det hade gått alldelens för långt och det var fler som tyckte att jag blivit alldeles för smal. Man måste kunna unna sig ibland. Jag sa att jag äter ju inte mindre, jag äter rätt sorts mat, man går ju inte ner hur mycket som helst heller när man äter rätt kost. Jag frågade om hon tyckte att jag skulle äta en massa vetemjöl och socker så jag gick upp, för det är ju det jag förändrat....fattar egentligen inte hur hon menade. Visst är det sjukt att man ska måsta äta sånt som enbart kan skada kroppen, finns absolut ingen näring i det. Eller är det jag som är sjuk? Om jag väljer det och mår bra av det är det fel?
Jag kan ta en kaka eller bulle någon gång, det måste man nog för att det inte ska bli tråkigt, men det kan då aldrig vara positivt på annat sätt än för det sociala eller vad man ska säga.
Jag blev så fruktansvärt ledsen av detta påhopp.