• Mi@

Patrik! Var är moderatorerna?

Hej!

Jag har till min stora besvikelse sett att det bara förekommer fler och fler påhopp och elakheter i forumet. Folk håller sig inte till ts ämne utan tar varje tillfälle att debattera, även om ts inte vill det och tråden INTE ligger i debattforumet. Helt oskyldiga frågor blir uppblåsta diskussioner med personpåhopop, generaliseringar som kränker andra användare osv. Jag försökte i min desperation starta en glad tråd men t o m i den kommer personpåhopp och personer som struntar i min tydligt uttalade vädjan om att hålla tråden på en bra nivå utan påhopp bara efter en sida... Trådar som blivit anmälda flera gånger verkar inte tas bort eller åtgärdas. Har anmält en där jag ansåg att man kränkte andra människor grovt, men har inte ens fått svar om hur ni tänker göra. Mailadressen till info@brollopstorget.se fungerar inte. Har skickat ett mail till support, men vet inte om det fungerar heller.
    Jag undrar, varför verkar moderatorer inte göra något nu längre? Kan förstå om folk har mycket att göra och gör detta frivilligt på sin fritid. Men man börjar ju undra om forumet åter saknar moderatorer eller varför så elaka personpåhopp som finns på många ställen frodas så fritt numera här? Det är jättetrist Patrik och jag hoppas att något görs så att forumet kan åter bli trevligt och fyllt av peppande bröllopssnack!

OBS: Ni som läser detta. DETTA ÄR INGEN TRÅD DÄR JAG SOM TS ÖNSKAR PERSONPÅHOPP ELLER DEBATT! Detta är min upplevelse och jag hoppas att redaktörerna för sajten ser denna då det inte fungerar att maila dem. ALLTSÅ, ingen debatt är tänkt att skapas!

Ha det gott!

• Svar på tråden Patrik! Var är moderatorerna?
  • Fialina 21 okt

Kan ni inte hålla er till TS önskan, och hålla er till trådens ämne och inte debattera? Starta gärna egna trådar men håll er till TS ämne.

Det blir så himla otrevligt med alla de här debatterna. :(

• Fru Cinderella

Jo jag kom på det precis när jag hade postat inlägget. Ber så mycket om ursäkt.

En annan sak jag önskar skulle finnas här på BT. Möjligheten att ta bort/redigera sina egna meddelanden som man skickat.

Så man skulle kunna fixa sådana grodor som jag lyckades med ovan.

• Kirsto

_Cinderella_: Håller med om att det skulle vara bra att kunna redigera sina inlägg. Kan förstås vara trixigt med den tekniska biten, men ta bort sina egna inlägg skulle iaf vara bra tycker jag. När man märker att man skrev nåt tok.

• Fru Cinderella

Jo har märkt att man ofta gör det. Lätt att man efter en 45 sidor glömmer bort vad TS sa från början var önskan om tråden.

Men det går med den tekniska biten. Har sätt det i andra forum.

• Fialina 21 okt

Men snälla, ta inte upp sådant som inte trådstartaren vill. Hon vill inte diskutera hur man tekniskt löser redigeringen av sina inlägg. Kan ni inte starta en egen tråd om det? Snälla, snälla, respektera och läs TS fråga så att ni säkert ser ni vad hon vill disktuera.

• Kirsto

Fialina 21 okt: Ang. att kunna redigera ett inlägg. Det är ju ingen debatt utan ett förslag på ett sätt som skulle kunna hjälpa till att precis som TS önskar få bort en del av det som kan uppfattas som otrevligt på BT.

• Fialina 21 okt

Hej Kirsto, Läser du Mias inlägg ser du att hon inte vill ha förslag på hur man ska lösa de här problemen eller en teknisk debatt med förslag på olika tekniska lösnignar. Utan endast att ni slutar att inte följa TS vilja. Du har säkert jättefina idér om hur vi kan förbättra BT, men starta egna trådar då. Respektera TS önskan att strikt hålla oss till ämnet. Det blir så lätt en diskussion om olika förslag och snart en elak debatt.

Sorry Mia! Du har mitt varmaste stöd för din insats! Stor styrkekram till dig!

• Nilo

Förlåt, nu går jag utanför vad TS ville prata om, litegrann. Men jag måste bara få fråga:

Har jag uppfattat tidigare talare rätt om jag tror de menar att ingenting som går utöver det som TS frågat om bör diskuteras eller besvaras? Det skulle bli himla trista trådar här då... Med bara fråga och svar...
    Självklart behöver man väl inte ta upp långsökta ämnen, men att frågan/diskussionen utvecklas under resans gång ser jag inget fel med. Det är ju det som är poängen med ett forum. En fråga leder till ett svar som leder till en ny fråga osv...
    OBS! Jag tycker att man borde hålla sig till ämnet, missförstå mig inte nu, och inte syssla med smutskastning eller påhopp mot andra.

Men rent praktiskt, då?
    Skulle man behöva starta en ny tråd för att diskutera det som man kom att tänka på i den andra tråden, så skulle det bli ett kaos av trådar här inne. Samt att man inte skulle förstå någon bakgrundshistoria alls till det som diskuterades, något som den "nya" TS säkert skulle behöva återberätta ändå, eftersom folk skulle fråga.

Förstår ni hur jag tänker?
    (Att jag ens orkar diskutera detta...)

• Fröken Malm

Man måste väl tåla att folk inte tycker lika.

Att bara ha trådar där folk håller med blir på sikt tråkigt.

Och om man bara skulle hålla sig till vad TS tycker i denna tråden, så skulle ju tråden dött ut för länge sen.

Tack för ordet!

• Fröken Malm

Vill också poängtera att jag håller med TS.

Men måste kunna diskutera utan att gå till personangrepp och vara elak. Sånt hör hemma i sandlådan och inte på ett forum för vuxna som planerar bröllop!

• Fialina 21 okt

Jag tycker det är bra om trådarna bara handlar om en sak. Det är enklare att få svar och man slipper de långa trådarna som handlar om allting, och som innehåller flera hundra svar. Så om vi alla håller oss till en sak i sänder så blir det bra. Jag tycker inte det är trist att få svar på sina frågor. Vill man hålla på och debattera finns det ett debattforum här på BT.

Jag tycker det är jättebra att det blir bättre ordning och reda här på BT! Det behövdes verkligen en upprensning i alla otidigheter och negativa inlägg.

• Sister of the Night

Instämmer med Nilo och fröken Malm i tidigare inlägg.

• Bröllopstorget

Vi har aldrig haft moderatorer på Bröllopstorget. På systersidan Familjeliv däremot har vi några stycken och där fungerar det mycket bra.

I och för sig är den sidan mycket större omfattning på så lika många moderatorer skulle det inte vara fråga om på Bröllopstorget, men ett par stycken skulle vi allt behöva för att komma tillrätta med upprätthållningen.

Vi väntar med att införa moderatorer till efter april när ny uppdatering för Bröllopstorget ska lanseras. Då kommer vi på nytt skapa en tråd med förslag från er på vem/vilka som skulle passa att bli moderator på Bröllopstorget.
    Självklart måste även personen ifråga också vilja ha uppdraget.

Så till inläggens karaktär. På debattforumet får man ha lite mer rörelsefrihet när det gäller inläggens utformning. Man får där ifrågasätta, debattera osv. I "Bröllopsforumet" är det en mer konservativ hållning som eftersträvas, men inte ens i "Debattforumet" får man göra personangrepp.

Vad gäller ämnen som frångår TS. Självklart ska man inte posta inlägg i syfte att styra bort från kärnämnet, men smärre förändringar är en naturlig utveckling i en tråd. Det framgår ganska klart när en person med vilja styr bort från kärnämnet för att sabotera, då är det naturligvis oacceptabelt och något som man ska kontakta redaktionen/moderator för.

Att ha möjlighet att gå in och redigera egna inlägg är ingenting som vi kommer införa. Det är stor risk att det missbrukas och blir svårt för att inte säga omöjligt för en moderator att kunna granska inlägg i efterhand. I och för sig skulle man kunna införa tilläggskommentarer med datummärkning i egna inlägg, det skulle kunna vara ett alterativ.

• Maja-bruden

Fialina! Jag tycker att du är väldigt rolig! (alla dina inlägg i den här tråden)Träffsäkert!(Oops, jag hoppas att du kan ha överseende med denna digresion!)

• Mi@

Ja, jag har i allafall full förståelse! Vad jag menade var inte att det är fel om någon hamnar lite utanför tråden eller fortsätter naturligt på en diskussion, men det är FEL om TS inte vill att hennes/hans tråd börjar handlar om annat (det kanske redan är ett känsligt ämne) och folk ändå skiter i det och hänvisar till yttrandefrihet trots att TS blir ledsen. Med andra ord, håller helt fullt med det BT skrev här ovan!

• Skärgårdsbrud 6 maj

Bröllopstorget:

Varför har ni inte satsat på moderatorer när ni vet att det varit framgång med det på familjeliv? Det måste ju finnas flera som är villiga att hjälpa till med att sköta BT:s forum. Stora platser som denna borde ha moderatorer tycker jag och inget man ska vänta med bara för att en uppdatering ska lanseras. Varför vänta?

Svar på tråden Patrik! Var är moderatorerna?