• Gnappgnapp

Betala kvarskatt...suck

Eftersom det finns en tråd som ger folk utrymme att jubla över att de får tillbaka på skatten, tänkte jag att vi som ska betala kan få en tråd att gnälla lite i...
    =)
    kan ju kännas skönare bara att få tala om det!
    Själv kommer jag lindrigt undan med bara 800 :- att betala in... första gången i mitt liv som jag inte får tillbaka...

• Svar på tråden Betala kvarskatt...suck
  • Pippi Pelikan

Men så himlans avancerat är det ju inte att betala in rätt skatt från början. Varken betala eller få tillbaka är ju positivt, rätt skatt från början ska det vara och sen ska de investeras där högre avkastning än skatteverkets 1% kan erbjudas. Det är en förlust att ha sina egna pengar utlånade till skatteverket istället för att själv ha dem. Misströsta inte för att du inte förlorat avkastning.

• Gnappgnapp

Pippi Pelikan!
    Håller med dig! Det är vansinne att ligga ute med åtskilliga tusen till staten för att sedan bli lycklig för att man "får tillbaka" pengar som är ens egna från första början!
    Men ibland gör omständigheter med olika ekonomiska situationer under ett år att man får betala tillbaka i stället, vilket inte är så kul om man inte räknat med det... Nu är ju min summa försvinnande liten, men det finns kanske andra som inte har samma "tur"....

• Pumpkin

Jag kan tycka att det är rätt bra att för mycket pengar dras av i skatt, det är liksom pengar som man inte märker att man har - man märker inte att man "sparar".

Samtidigt så är det ju så att man kan ha ett sparande som dras direkt på bruttolönen och som har bättre ränta, och då är ju det än bättre!

• utvandraren

Enig med MsNordqvist. Bäst att få tillbaks! Blir liksom "extra" pengar. Jag har fått restskatt en gång på 9000kr och då var det inte ens mitt fel... DEt sög vill jag lova! Nu har jag fått löneförhöjning *JIPPIE* så då ska jag komma ihåg att justera skatten med....

• Mioo

Jag får betala tillbaka 2000 kr =/ Suger totalt nu när man behöver pengarna som mest. Men men..

• Gabbies

jag får betala 500 kr.. inte så mkt men ändå.. :(

• Shakti

Ska betala 6000 Men jag visste det redan innan... Sålde fonder både till bil och lägenhet och då går det så här...

• Lindha

Jag har alltid fått betala tillbax men i år så får jag tillbax 12.500kr :) Tjoho! :)

• Lindha

Åhh förlåt läste inte tillräckligt noga ser jag nu. Tråden var ju för att gnäll. Inte meningen att spä på er ilska. Sorry!
    Jag har alltid fått betala tillbax innan så jag vet precis hur det känns. Förlåt igen! :)

• Nasse7

Jag har alltid fått tillbaka. Vet inte riktigt varför, men jag tycker också det är bra att få pengarna i en klump som man kan använda.
    I år blir det mycket lämpliga pengar både till mig och min m2b när vi ska betala bröllopet.
    Fast jag kan förstå er som måste betala tillbaka. Känns ju inte kul att betala in surt förvärvade pengar på grund av för lite betald skatt innan. Hellre betala lite mer på en gång än få det sedan.

Svar på tråden Betala kvarskatt...suck