• felicia6

Hur långt innan bröllopet har ni satt O.S.A?

Ja, enligt planeringsverktyget här på bt och även på andra sidor har jag läst att man skickar ut inbjudan mellan 1-2 månader före bröllopet.. Det tycker jag verkar lite snävt?
    Hur har ni gjort?

Och sen, hur långt innan bröllopet har ni satt O.S.A.? För man måste ju veta innan man beställer catering hur många som kommer o till tårtantal osv..

• Svar på tråden Hur långt innan bröllopet har ni satt O.S.A?
  • Nonika

Vi ska gifta oss den 2/9, och skickar ut inbjudningarna i slutet av maj, och har OSA den sista juni.
    Man vill ju kunna planera hur mycket mat och dryck man ska köpa, som sagt.

• Esprie

felicia6 sett osa efter semestern ! annars så kan många vara bortresta när osa är och de kanske inte tänker på att föra det innan de åker, men i slutet av augusti kanske ?

• Blivande Fru!

Vi satte 2månader innan
    1,5månader inann måste antalet vara bestämt till cateringen, så vi ville ha lite tidigare så att man kan räkna ihop och om någon inte svarar så kan man ringa dem i god ro och påpeka

• Petronella i från Plaskeby

Vi sätter OSA 14 dagar efter inbjudan gått ut. Inbjudan går ut nästa vecka, OSA ska lämnas 25 april. Bröllopet är sista lördagen i augusti. Vi har snabbt OSA för att kunna hinna bjuda in ytterligare personer om vi får många avhopp. Vi har plats för 62 gäster, och vill fylla hela lokalen.

• minimorris

Vi skickade inbjudningar i 31 mars. Osa 15 juni gifter oss 19 aug.

• *Madicken*

Vi har satt osa till i maj, bröllopet är i augusti, detta på grund av att under sommaren kommer både vi och antagligen alla andra vara upptagna med så mycket annat att det kan vara bra för alla att denna detalj redan är fixad.

• Stefans fästmö

Petronella; Jag skulle vilja göra som du, ha tidigt OSA för att kunna bjuda in flera om några svara nej... Men du tror inte det är för tidigt, att folk inte vet så tidigt? Fast då får de väl planera förstås...

• Mitt hjärta är hemma

Vi har satt osadatum två månader före bröllopet, detta för att vi skall kunna bjuda in "reserver" med någorlunda långt varsel.

• snart...

Vi gifter oss 20 maj. Inbjudningarna gick ut i slutet av jan. OSA 31 mars - pga stället där vi har festen ville veta 1 1/2 mån innan hur många gäster vi ska ha.

• lilla-Angelina

Oj!!1Vad tidigt alla skickar ut inbjudan!Vi kommer skicka 1 maj och osa 1 juni.Vi gifter oss 5/8 Då har vi 2 mån på oss...Vad tror ni?

• krammia

Vi gifter oss 3 juni. Inbjudningarna gick ut i måndags (2 månader innan) och OSA är 1 maj (en månad innan). Vi kommer ha gäster från hela Sverige och de som har barn som inte kommer vara med har vi berättat för innan så att de fixat med barnvakt. Har inte varit något problem alls.

Vi bjöd även in gäster från USA men de fick inbjudan redan i januari eftersom de har så lång resa.

• Lindapinda

Vi gifter oss den 19/8, har osa 30/6 och jag skickade ut inbjudningskorten för över en månad sedan... har en hel del gäster från Danmark som skulle "förvarnas" och folk från småland som också får åka långt... (vi gifter oss i Dalarna).

• Sanna Panna

Vi ska gifta oss 12 augusti och kommer ha o.s.a senast 10 juni. Först satte jag 1 juli men tänkte att folk kanske glömmer bort att svara sådär i semestertider... Vi tänker skicka ut korten någon gång i början på maj...

• Mitt hjärta är hemma

Vi gifter oss 12 aug och har skickat nästan alla inbjudningar nu, tyvärr är det redan många som bokat upp sig på annat. Så det känns inte som att vi är för tidigt ute!

• Zozo

Det är ju det! Vi skickade som sagt ut vara bjudningar verkligt tidigt, men det gick ÄNDA ihop med ett annat bröllop för ett par. Tack och lov lyckades de fixa till det sa att de kan ga pa bada (det är inte samma dag)

• Lyxus

Vi gifter oss 3 juni och har osa en månad innan. Dock skickade vi ut "save-the-date"-kort i januari så att våra gäster kunde ana att något kul skulle hända den 3 juni....

• snart...

Ville bara säga att det är ganska skönt att få veta hur många som kommer 1 1/2 mån innan med tanke på detaljplaneringen så att man kan fixa med den i lung och ro. Sista månaden kommer det ju hända en massa annat skoj som möhippa och svensexa! Jag vill inte stressa med att jobba med bordsplaseringen, skriva något om varja gäst ( är i och för sig nästan färdig med det), skriva ut programer och kyrkoprogrammen, embossa...ja och allt annat som ska göras....

• Sandra_H

Oj... Vi har OSA ganska tight in på bröllopet. Våra inbjdningar gick ut den 30:e mars med post. OSA är den 2:a maj och vi gifter oss den 20:e maj. Fast å andra sidan så har jag redan pratat med de flesta på "min" sida och vet att de kan komma. Släkten är självklar. Redan innan inbjudningarna hade gått ut så hade alla tackat ja. Vi har djungeltelegrafer i släkten.

• raseborgsbrud

Vi gifter oss den 10 juni och har satt osa den 15 maj. De flesta inbjudningarna har gått ut förra veckan men vi har ännu några kvar. Men de flesta har vetat om datumet sedan hösten och reserverat det färdigt.

Svar på tråden Hur långt innan bröllopet har ni satt O.S.A?