• jejan

frågor om bröstförstoring

Hej. Jag har lite frågor om bröstförstoring som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Jag ska lägga in anatomiska geléhallon 335g under bröstmuskeln, med snitt under bröstet.
    1. Ungefär hur lång tid efter gör det ont? 2. När kan man lyfta, hur mycket och hur känns det?
    3. Vilken respons får man från omgivningen, hur tydligt syns det?
    4. När kan man vara tillbaka på jobbet igen?

• Svar på tråden frågor om bröstförstoring
  • aircondition

1. Jättejätteont 3-4 dagar. Känns ordentligt ca. en vecka.
    2. Lyfta? 1 månad tror jag det var.
    3. Ingen respons alls. Utom från min m2b, som tycker det är kanonsnyggt.
    4. Beror på vilket jobb. Jag tillbaka efter en vecka.

• Swing

Jag hade rejält ont i nästan en vecka. Efter 2 veckor fungerade jag bättre. Okej efter en månad. Min man och de som vet om operationen tycker att brösten är snygga. Har inte berättat för släktingar och kolleger. Klär mig lite diskret (inga vadderade bh och tajta toppar) och då syns det inte nån större skillnad från 75B till D. Började jobba, lätt kontorsarbete, efter en vecka. Tog det mycket lugnt. Förvillade lite med lösa kläder, kavaj, svepande kjolar, uppsatt hår, scarves och sånt som drog blickarna till annat än brösten.

• aircondition

Måste ju säga att jag inte döljer brösten, men jag blottar dom ju inte heller föstås. Har helt vanliga kläder. Pushup, balkonett, tighta tröjor, urringat har jag föstås. Det är ju kul med kläder nu. Det sitter snyggt och hänger inte som på en galje.

• jejan

Tack för era svar. Hur mycket och vilken sort har ni lagt in. Vet inte riktigt hur mycket störra mina kommer att bli. Ena dagen tror jag att de kommer bli för stora och andra dagen tror jag att de kommer att bli alldelles för små... har ca 75b nu och ska lägga in 335g anatomiska geléhallon MF.

• Swing

Mc Ghan's style 410: 360g anatomiska geléhallon, modell MM. Jag är 169/65, klädstorlek 38(36).

• Diablo

Jag hade riktigt ont i 3 dagar efter. Smärtan gick bra men det värsta var att jag var så yr och svimfärdig. Eftersom jag har egen häst var det viktigt för mig att veta ungefär när jag kan tänkas vara i form igen. Det är mycket lyft och man måste vara stark helt enkelt. Efter 6 dagar mockade jag. Det tog emot men kändes bra efter. Efter ytterligare 5 dagar mockade jag med lätthet. Det tog ca 3 veckor så satt jag i sadeln igen. Men har inte börjat rida "ordentligt" förens nu kan jag säga, då har det gått 6 veckor. Nu känner jag nästan inget, men är fortfarande försiktig med att lyfta (tar inte 30 kg säckar själv). Kan till och med ligga och sova på magen : ).

Jag har fått olika respons faktiskt. Mina närmaste vänner är glada för mig att jag äntligen gjort det och tycker att dom är jättefina fina. Sen har jag haft en kompis som man kanske inte stått så nära, hon pratar inte med mig längre... Varför vet jag inte och jag kommer inte lägga ner någon energi på att ta reda på varför.

Jag börjde jobba efter 14 dagar. Kunde lätt ha gått iväg efter 9 dagar men jag var hemma och gottade mig istället. Kan säga att jag la in 325 bakom muskeln. Hade 75A innan och det verkar som dom hamnar på full 75C (om inget radikalt händer).

• *sussie*

Hej

Jag har inte gjort min operation än, ska göra den i september. MEN jag vet att brudar är extremt avundsjuka av sig så man får räkna med oikar och sånt (i alla fall på stan eller av sådana man inte känner så bra)
    I Sverige måste man ha en massa fel och helst cancer för att få positiv respons av omgivningen. Modellen Emma Sjöberg sa en gång ett sant ord: "Sverige är det enda land där det är fult att vara vacker".

mvh sussie

Svar på tråden frågor om bröstförstoring