Det blir nog inget bröllop *ledsen* (långt...)
Det ser inte ut som om det kan bli något bröllop. Allt på grund av pengar...
Har under veckan som gått haft flera disskusioner med sambon som slutat med tårar för min del. Han går undan och bara stönar irriterat.
Vi behöver få ihop ungefär 20.000:- till den 2/9 då vi (kanske) ska gifta oss. Men under våren och sommaren så är det vissa projekt som kostar lite pengar; nya sommardäck, jord till trädgårdslandet, nya skjutfönster till altanen, semesterkassa och strösselpengar till Turkietresan i september. Resan betalas av sambons föräldrar, men vi står för fickpengar. Var för sig så är det inga jättebelopp, men ihop så blir det ju en del.
Jag har på eget bevåg öppnat ett sparandekonto för pengar till bröllopet. Jag kommer att skrammla så mycket jag kan på egen hand för att få ihop en skaplig summa.
Men min sambo är allt annat än positiv. Han vill inte ha det billigast möjligaste, för "då blir det ju inget roligt". Vi är inga pretige-människor som vill ha det bästa, finaste och dyraste hela tiden. Hoppas jag inte trampar någon på tårna. Inget fel med prestige, men vi är bara inte sånna.
Vet inte om mina föräldrar kan bidra med pengar, kan ju inte fråga innan. Kan inte bara med det! Jag brukar av min farmor får en del pengar vid jul och födelsedagar, vet inte om även hon gan bidra med pengar. Utav sambons föräldrar får vi en summa på ca 4-5.000:- att göra något för, resa eller nått minne från bröllopet. Föreslog att vi kunde ta av de pengarna till Turkietresan men det ville inte sambon.
Jag har sedan mitten januari-februari räknat och kollat och ringt och räknat igen på allt möjligt som ska ordnas eller behövs inför ett bröllop. Jag har till och med varit hos en guldsmed och kollat priser på ringar. Har även bokat kyrka och festlokal. Men nu känns det som om det kvittar...
Varför måste vi gifta oss just i höst?
Dels där att jag vill det! Och sedan så ska vi börja försöka skaffa ett syskon till vår 1 år gamla kille. Om vi inte gör det denna hösten så kankse vi måste vänta ett, eller kanske till och med två år. Med tanke på ammning och min figur. Vill ju se lite fördelaktig ut.
Kan inte ens ta upp det hela utan att vi nästan ryker ihop. Vi bråkar inte speciellt ofta, men har hunnit med ett par duste under våra snart sju år tillsammans. Jag vill så jättegärna gifta mig, jag drömmer om det på nätterna och tänker på det på dagarna. Men får vi inte ihop pengar så går det ju inte...
Nu får jag sluta skriva för nu kommer tårana igen.
Men vill gärna höra era åsikter.
Mvh / ledsen icke blivande fru