• Dojan

IBS

Ni med IBS, vet ni om någon av era föräldrar har lidit/lider av samma åkomma?

• Svar på tråden IBS
  • brud0610

Nä jag tror inte nån av mina föräldrar lider av det kanske min biologiska pappa kanske hade det men nu är han ju avliden,så jag kan inte fråga honom..

• Tommys Jenny

Nej det gör dom inte, men pappa har alltid haft en känslighet för mjölk. Inte laktosintolerans men liknande symptom som IBS ger när han dricker mjölk.
    Jenny

• Dojan

Thommys Jenny!

Hur ser dina symtom ut? När svullnar magen? Var får du ont? Vilken typ av smärta? Diarré eller förstoppning? Vilka mediciner har du provat?

• Tommys Jenny

Jag brukar säga att när det var som värst var det som att ha maginfluensa varje dag i tre år men släng in ganska mycket mag smärtor där oxå.
    Jag äter nu klomipramin och dimor/immodium.
    Klomipramin är en antidepressiv medicin som har en lugnande effekt på mig och min mage då jag har problem med panik-ångest som kommer när jag får "skit-noja" (tror att jag ska göra på mig) Jag prövade länge även naturmedicin hos en Homeopat men det gav inga resultat. Tyvärr...
    Idag tittade min kille på mig och undrade när bebisen nkulle komma. Jag är inte gravid! Har haft en stressig dag på jobbet och då kan magen bråka. Stress är döden för min mage då blåser den upp sig och ömmar. Kan tyvärr inte säga precis vart det gör ont för det flyttqr sig.
    Det jag vet är att det många ggr är gas som behöver komma ut. Fis och var lycklig! Borde vara mitt motto... Stackars Tommy... Men han visste vad han gav sig in på. Jag gav honom mycket info...

Svar på tråden IBS