• Fru Nilsson 1/7-06

Ooooont

Har mensvärk.
    Jag har så jävla ont i magen idag att jag knappt kan gå, stå, sitta eller ligga. Har tagit en tablett (Alvedon, har inga Ipren hemma), men den hjälper inte. Mår illa. Hade velat skrika rakt ut bara, för att se om det hjälper. Riskuddar är på värmning, kan hoppas att det lindrar smärtan något.

Någon som har fler tips?

• Svar på tråden Ooooont
  • Angel_87

låter lite konstigt men lägg dig i ett jätte varmt bad...du kan ju använda ob..så fort kroppen blir varm så släpper musklerna och det gör inte lika ont...

funkar alltid för mig...

• tinen

jag hade oxå sådär sjukt ont men till slut tröttnade jag o började med p-piller. underbart! om du inte vill äta p-piller kan du ju försöka med starkare värktabletter tex naproxen. prata med din barnmorska så får du säkert hjälp!

• Angel_87

p-piller hjälper mot mensvärk....men jag tappade min sexlust helt när jag började äta dem..så fundera noga innan du bestämmer dig..

• Lady Marmelade

Alla reagerar olika på p-piller så det behöver inte bli så att just du tappar din sexlust även om andra har gjort det.

• SYL

Orudis ar receptbelagt, funkar bast.

• Ellte

Det enda som funkar på mig är värme...ju varmare desto bättre! Och mycket att dricka av nån anledning *garv*

• Fru Nilsson 1/7-06

Angel_87
    Det låter superskönt, men har tyvärr inget badkar.

tinen
    Kan/vill inte ha p-piller. Försöker bli gravid.

SYL
    Orudis? Är inte det en gel?

Ellte
    Jag provade mina riskuddar och de hjälpte för stunden. Har sprungit fram och tillbaka och värmt dem i micron.

Tack för alla fina råd.

• Fru Nilsson 1/7-06

Tack SYL, ska ringa min läkare imorgon.
    Har så ont att hade någon erbjudit en operation för att ta bort allt, så hade jag nog tagit den....
    Man kan ju adoptera... (skojar)

• Jenny Luks

Jag vet att det här tipset låter helt galet men att on*nera och få en org*sm kan var väldigt muskelavslappnande. Inte för att man precis är sugen men jag brukar ändå tvinga mig lite - det blir bättre efteråt.

• Clobberella

Kokhet dusch är det som funkar bäst på mig.... sen efter nån timme eller så så brukar värken ha lugnat ner sig... *suck* att man ska behöva ha så ont!

• Shakti

Jag brukar lägga mig på sängen med lugn musik och bara fokusera på att andas och slappna av. Gärna med en kall våt trasa i ansiktet

Svar på tråden Ooooont