• eve-lina

Någon med erfarenhet av NUTRILETT?!

NU har jag precis varit och köpt en kartong med Nutrilett Intensive choklad och tänkte jag ENBART skulle leva på dessa under en veckas tid (dvs. 6påsar/dag)
    Är det någon annan som provat den metoden? Jag behöver en riktigt kick-start för att få motivation och komma igång så jag hoppas det funkar...

Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter och framgångshistorier?:)
    //E

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av NUTRILETT?!
  • eve-lina

Jag gör så att jag blandar en påse med 3dl vatten istället för det som står på anvisningen...lev mycket godare bara den tjocka äckliga konsistensen försvann:)

• Juliette

Ja jag blandar med mera vatten än så, vet inte om de är bra men så gör jag iallafall. Kan ju inte göra nån skillnad, vissa kanske dricker massa vatten efteråt istället å allt hamnar ju ändå i magsäcken så

Hur går de annars då eve-lina? Mår du bra å så? Motivationen på topp eller går de segt?

Jag är inne på min 13:e dag, å de känns bra men ja längtar tills nästa sönda för då ska vi fira min födelsedag me litte gottigheter Så de är typ en vecka kvar å sen vill jag helst aldrig äta nutrilett igen, utan hålla mej till bra mat å en massa träning

• Juliette

Jag tycker också om nutriletts bars, spec den me yoghurt, men när jag åt en sån så fick jag mersmak å fuskade. Antar att de vart för gott att äntligen få tugga på nått. Så nu håller jag mej till pulvret
    Dessutom innehåller dom bra mkt mera kalorier...

• eve-lina

också rädd för barsen....provat naturdiets bars och dem är djvulskt goda!! Dem bir nästa som godis och då sätter mitt sötsug igång igen..
    Går fint än så länge....inte hungrig, inte sugen...bara är pojkvännen äter god mat;) (God mat inkluderar nu allt från snabbmakaroner till knäckebröd)
    E ju bara min 4e dag idag så jag har inte märkt någon jätteskillnad....jag kanske är av den sega typen;) Å andra sidan har jag ingen våg att gå efter...bara hur jag ser ut och hur kläderna sitter! Och enligt det så har det iaf försvinnut något:)
    Tack för alla råd Juliette:)

• Juliette

Haha, ja god mat blir verkligen ALLT, jag har tom suttit å längtat tomater förut!

Du skulle ha haft en våg, jag tycker de var jätte motiverande att se att de varje dag gick neråt, ja okej att de kanske stod stilla nån enstaka dag, men de var inte ofta. Men ser du redan på kläderna så har du ju definitivt gått ner! Bra jobbat!

• eve-lina

ja vi ska köpa en nu.....bestämde att jag skulle göra det så fort jag märkte skillnad...:) Kunde dra av mig jeansen förut utan att knäppa upp dem! Visserligen är dem stretch men vääääldigt tajta:)har varit iaf *ler* Så stolt över mig själv...min största last är ju godis och chips etc. och igår hade vi filmkväll hos kompisar och jag vart inte sugen en enda gång:)

• eve-lina

suck och dubbelsuck.....nu verkar det som att jag fått magsjuka mitt i min Nutrilettkur...varit upppe 4ggr inatt och kräkts och det e ingen höjdare utan mat i magen kan jag lova....!!
    Pratade med mamma som jobbar på sjukhuset och hon tyckte jag skulle avbryta kuren, försöka få i mig 1smörgås och fortsätta när jag är frisk.....vad tror ni?
    /E

• Juliette

Jag tycker de låter sunt...bättre att börja när du blivit frisk igen.
    Nutrilett ger ju så lite energi å de är ju de du behöver nu så du kan bli frisk. Enligt mitt resonemang iallafall

Krya på dej!

• Juliette

Alltså att du behöver mer energi, inte så lite energi som nutrilett ger.
    Såg att man kunde misstolka de där

• eve-lina

Nu har maggen lugnat ner sig lite men behöver fortfarande lite fjäsk! Fick rådet av en person kunnig inom området att avbryta Nutrilett-dieten helt och hållet och försöka få i mig saker som glass odyl...inte mig emot.....så u ska jag krypa upp i sängen med senaste DV och mysa..:) Men så fort jag mår ra fortätter jag med Nutrilett

• hannisan

hej

har börjat med nutrilett precis.. men så svårt att hålla sig ifrån skafferiet och alla goda saker som finns där.. :/
    har druckit nutrilett förr.. innan i julas och för ca 2 år sedan kanske.. det fungerar! för 2 år sedan gick man ner mycket men började dock äta skräpmat efter så gick ju upp igen. Nu i julas så åt jag bara det lite, gick ner 3 kg och höll det rätt länge men sen kom julen och som en gottegris ..så gick man upp. men nu är det nya tag!! 10 kg ska bort innan juli!

• Ellte

hannisan: SLÄNG allt som lockar i skafferiet! Varför måste du ha det där?

• eve-lina

vi såg till att ha en fest för våra kompisar innan jag drog igång....då försvann det mesta i skafferiet;) Stämmer verkligen att det blir enklare efter 3e dagen.....trodde jag skulle gå åt av sötsug men vart inte sugen EN enda gång på en vecka...:) *stolt* synd bara att jag blev sjuk mitt i kuren....men imorgon ska jag dra igång igen:)fast inte fullt ut...ska ersätta vissa måltider:)doktorns order:)

• eve-lina

Det går finfint:) Fast just nu äter jag frukost också....ska böja helt rent till veckan! Ser jag fram emot....en bra sak är att mitt sötsug e helt borta...puts väck! Även när jag hade ett brejk:)
    Hur går det gör dig då?
    //Evelina

• Juliette

Jag äter kombinerat nu. Förut när jag ätit nutrilett så har jag kunnat gå över till vanlig mat på en gång utan att magen strejkat, men denna gång strejkade den verkligen! Har haft så sjukt ont i magen denna helg så de är inte sant. Så nu äter jag en halv påse nutrilett och lite vanlig mat varje måltid så magen får vänja sej vid maten. Känns redan lite bättre.
    Har du inhandlat nån våg?

Svar på tråden Någon med erfarenhet av NUTRILETT?!