• helena_h

Dalby bygdegård 2

Hej!

Vår gamla tråd är stängd, så nu öppnar jag en ny. Hoppas alla hittar hit!

Hyperballad, ja, det var ett erbjudande när jag köpte tyget. för ett par veckor sedan. det kanske fortfarande gäller? man fick egentligen bara köpa en förpackning per person, men vi fuskade lite och gick in och ut några gånger. så nu har vi 30 meter tyg. jag hade egentligen ingen plan för tyget när jag köpte det, utan tänkte mest att på nåt sätt kan vi nog använda det och dekorera med. så det är inte säkert att det räcker till alla stolar. måste prova på en stol, och se hur mycket tyg som går åt. men det skulle nog vara snyggt, för ajg har för mig att stolarna inte var så vackra..

• Svar på tråden Dalby bygdegård 2
  • helena_h

är det någon av er som vet var man kan hyra runda bord och ev stolsöverdrag och vad det i så fall kan kosta?

Har ni kommit på några bra dekorationsidéer?

• Aquarius

Serveringspersonal?

Jag gissar att ni liksom vi ska ha catering av maten eller laga den själva. Vi hade fått tag på två tjejer som bor i Dalby som kunde hjälpa till under kvällen med servering och disk etc och som även kunde ta hand om städningen dagen efter. Nu har jag fått besked om att de är bortresta så nu står jag utan den hjälpen. Hur har ni andra löst det?

• helena_h

vi har hyrt serveringspersonal ifrån cateringföretaget. och städningen har vi inte pratat om än, men jag gissar att våra föräldrar tar hand om den, det låter så på dem i alla fall.

• okt2006

Är det någon osm vet om det finns dukar i bygdegården? Hur har ni annars löst det?

• helena_h

jag vet inte om det finns dukar, däremot finns ganska mycket annat vet jag. vi lånar dukar av min moster som tidigare hade restaurant och har massa sånt sparat.

• Aquarius

Det finns inga dukar på bygdegården. Däremot finns porslin, glas och vaser till borden. Det finns ljusstakar som man antingen kan ha värmeljus eller höga ljus i.

Vi kommer troligen få maten lagad av en vän som är kock så därför måste vi hitta serveringspersonal på annat sätt.
    Om jag inte kommer på nåt annat så tänkte jag köpa tyg på t ex IKEA och sy själv. Vill hålla nera kostnaden så mycket jag kan. Måsta åka och kolla en gång till hur långa borden är, eller är det nån som vet?

Kanske något mer brudpar som vill gå ihop om dukar? Jag har tänkt mig cremefärgat tyg.

• okt2006

Aquarius: jag är intresserad av att köpa dukar efter ert bröllop, så länge de inte är mer beige än vita och att det inte blir för dyrt!

• Aquarius

Okt2006: Eftersom jag inte varit och tittat på tyg ännu så vet inte varken vilken färg det blir eller vad det kan kosta. Eftersom våra inbjudningskort går i en mörkbrun och en cremefärgad nyans så tänkte jag kanske ha cremefärgade dukar. Vi kan ju prata mer om det senare när jag vet mer.

• hyperballad

Jag åker ju förbi bygdegården varje dag (vi bor där ute) och det är ut som den nya ingången är klar nu. Hur det ser ut där inne vet jag dock inte, men vi tänkte åka och kolla någon gång efter påskhelgen. Då ska vi också mäta borden och titta vad det finns för porslin etc.
    Vi ska ha sommartema, med mycket blommor, fjärilar, fåglar osv. Dessutom vill vi gärna ha lite "bondromantik". Funderar på att sy dukar av jute/säckväv och så vita löpare på det, i ett finare tyg...

• okt2006

hyperballad: Roligt att höra att renoveringen flyter på! En liten tanke slog mig när du beskrev er bondromantiska dukning - det kan nog bli snyggt att riva tyget istället för att klippa och fålla, dessutom slipper du en massa jobb med att sy! Dalby känns verkligen som det inbjuder till somrig bondromantik!

Svar på tråden Dalby bygdegård 2