• issi

Tunna ut hår!!!

Hej
    Frissan tunnade ut mitt hår enormt mycke.
    Jag hade så tjockt,nu är det tunnt.Hur lång tid tar det innan det blir som förut
    och hur blir håret under tiden???
    Snälla nån som vet??

• Svar på tråden Tunna ut hår!!!
  • Torvan

Det låter som ho klippt upp det rejält. Då tar det väl så lång tid som det tar för det kortaste håret att växa ut (till den längden du vill ha det).

• solstickan

Stackar dig! Försöka använda bra inpackningar och äta mycket vitaminer och mineraler så växer det lite fortare.

Jag har också jättetjockt hår som frisörer brukar vilja klippa ur. En gång klippte frisören jättemycket, det var bara pyttelite kvar. En del hårstrån var t.o.m så korta att de stod upp på huvudet... Inte så kul.
    Det tog ett bra tag att få det att växa ut och bli fint. Ett halvår kanske. Ett år innan det var riktigt bra.
    Nu säger jag alltid till frisören att bara klippa ur i topparna för att få snyggt fall.

• Camilla77

Jo mitt hår är också jättetjockt. En frisör blev som galen när hon satte saxen i håret. Hon tunnade ut den så att det stack upp hår överallt och blev bara en liten svans kvar. Det såg slitet ut ett tag. Men det växer ut. Använd som skriver inpackningar och kanske leavein balsam. Jag lider med dig men som skrivet det växer ut!!

• issi

Tack för svaren
    Man undrar varför dom håller på så där.Jag menar vill dom förstöra eller kan det vara avundsjuka??Idag går ju många tjejer och gör hårförlängningar och exstensions.Dom är ju inte i närheten av vår hårkvalité.I fortsättningen ska jag oxå säga till som "solstickan " klippa ur topparna.

• Blowjo

jag är en sån som alltid tunnar ut och har olika längder överallt....

men när jag väl skulle börja spara ut mitt...så märker jag att det tar tid....!

du får göra det bästa av situationen om det inte hinner växa ut för dig...eller hårförlängning eller nåt

lycka till

Svar på tråden Tunna ut hår!!!