• felicia6

Ge mig inspiration tilll höstbröllop!!

Vi skulle gifta oss 070707 kom vi på idag.. Men nu ikväll så har vi nog redan hunnit ändra på det, för min sambos släkt inte kan komma annars.. Så nu blir det nog ett höstbröllop istället.. början på oktober detta år..

Jag behöver tips och idéer och inspiration på hur det kan bli ett fint bröllop i oktober..

• Svar på tråden Ge mig inspiration tilll höstbröllop!!
  • E-tuna

lite mer exakt vad är det du behöver hjälp med? Färgval?tema?...

• felicia6

E-tuna, jag vill få inspiration till att höstbröllop är lika fina som vinter o sommarbröllop
    Jag vill få tips på dukningar, buketter.. Ja, allt

•  Miss Cee

Tänk vilka vackra kort och dukningar ni kan göra!!

Och dessutom så kan man göra mycket med ljus och sånt för hösten är ju ganska mörk, så där är det inget som funkar på ett vinterbröllop som inte går på hösten.

Kolla på svartbrud.se
    där finns åtminstone två par som har jättefina höstbröllop med hysteriskt vackra kort.

• E-tuna

Absolut är höstbröllop lika vackra!!! Om JAG fick bestämma skulle jag ha gift mig på hösten...Altargången skulle vara beströdd med löv i alla dessa underbart mustiga färger och dessutom passar "hösten" perfekt i kombination med trollhassel och andra orginella växter!
    Min brudklänning skulle ha varit vinröd, inbjudningskorten skulle ha gått i vinrött och lejongult, likaså dukningen...jag skulle kunna använda mig av kottar som häftiga inslag i både bukett och dukning.LYCKLIGA DIG!!!

• lisa3

Är det någon som vet om Aros Catering i Västerås är bra?

• Jenca

Har du kollat på svartbruds inspirationsida? Hon har massa fina bilder för alla årstider.
    www.svartbrud.se/

Själv så tänker jag på massor av starka färger för höstbröllop. Röd-orange-gul-grön bukett, duka med löv, röda bär och/eller äpplen tex.

• felicia6

Tack för tipsen, kom gärna med massa mer

Tiger72, dom var fina, men lite väl mkt mörkt och brunt och orange för min smak.. Jag gillar det ljust o krämigt typ :)

• felicia6

Gah, värsta är att jag verkligen inte gillar pumpor, äpplen osv som dekoration.. och inte heller det mörka bruna o orange osv

• Karin69a

felicia6: det låter inte som att du gillar hösten så mycket. Finns det något du gillar mer på hösten? Ett förslag kan vara att lägga det lite som "tidig" höst, tex augusti/september så att du kan göra som vi gör, med lite skördetema? Vinrött, champagne, ax (vete, korn), bär, ev. frukter mm....blir lite gräns mellan sommar/höst!

• felicia6

Karin69a, jag älskar då det blir lite ruggigt ute och så sitter man inne med MASSA levande ljus runtomkring sig på hösten..
    Det är typ allt jag gillar med hösten

Men grejjen är att sambon inte har stor släkt, och dom han har bor 100mil ifrån oss.. Dom är helt upptagna i deras företag från mitten på maj till slutet på september.. Går inte att låta nån annan ta över så dom kan komma heller.. sen i november åker hans syster till thailand i ett halvår.. så det är liksom oktober som gäller, för vi prioriterar att ha dom närmaste med oss på våran stora dag..

Det är därför jag vill ha inspiration från alla, så jag kan känna mer glädje över att vi har ett höstbröllop.. (Även om jag såklart är fruktansvärt lycklig över att få gifta mig)

• Jenca

Bara för att du gifter dej på hösten så behöver du ju inte ha ett traditionellt hösttema! Du kan tona ner orange till persika/aprikos, rött kan bli rosa (vill du ha det färgstarkt så kör på cerise), grönt kan vara limegrönt och brunt mer beige-färgat osv. Eller gör som du vill med mer krämiga färger, om naturen är färgstark så kan det vara fint med mer nedtonade färger i brudklänning och bukett osv.

• lolabe

Vi gifter oss den 30 september men jag tänker köra samma koncept som om det hade varit på sommaren. Räknar kallt med att det inte är så stor skillnad mellan augusti och september (det blir i skåne)

• Fea

Vi gifte oss i mitten på oktober, och vi körde främst på massa ljus. Ingen annan belysning - bara massa ljus i alla möjliga olika sorters ljusstakar. Vårt bröllop var ganska litet men om man har lite större så finns det massa trevliga saker man kan göra med ljus:

- Dekorera borden med speglar och ljus
    - Åk på Ikea eller motsvarande och köp massa billiga ljusstakar
    - Gör en ljusvägg - sätt ljusstakar på hyllor eller direkt på väggen och sprid över hela väggen. Eller var på en borg typ. Då är det ofta ojämnheter i väggarna som det går att sätta ljus i.
    - Jobba med ljusslingor, vita eller i olika färger. Liggande på borden, hängande från taket, längs väggarna, på brudparets stolsryggar...
    - Ha massa marschaller utanför
    - Fyrverkeri på kvällen - alla går ut på en balkong eller altan eller något och får muggar med varm cider eller nåt, och så kollar man på ett fyrverkeri som till exempel går helt i rött och vitt.
    - Jobba med skuggeffekter, spotlights bakom tyg till exempel.
    - Ljus flytande i skålar med vatten.
    - Någon ceremoni där alla gästerna tänder ljus för brudparet.
    - Kanske kan man ha brasor?

Sedan tycker jag att du ska köra på de färgerna du gillar, creme och så. Det är extra fint med ljusa färger på hösten tycker jag, som kontrast till mörkret.

Svar på tråden Ge mig inspiration tilll höstbröllop!!