• Sandr-a

Blondspray

Hej.
    Jag undrar vilket märke som är både bra och billigt på blondspray.
    Och sen var kan man köpa dom förrutom på Åhlens?

• Svar på tråden Blondspray
  • penni2007

nej de har jag faktiskt inte sett eller hört talas om?

• Sandr-a

Om jag har ljusbrunt hår, kan jag andvända blondspray då?

• Sandr-a

och håret är tonat ljusbrunt också

• penni2007

det beror nog helt på håret..men jag hade ganska mörblont o på mig blev det bra färg av blondspray.. prova på en slinga så ser du hur färgen blir?

• Sandr-a

Vart ligger hm du köpte det på?
    Hur såg förpackningen ut?

• penni2007

det fanns eller finns bland dera egna hårinpackningar och färger, en ljusblå grå förpackning :)

• 2007 på väg

Jag har också använt kamomill-blondspray. Det kändes inte så slitsamt för håret, och den gula nyansen som kan förekomma med annan blondspray uteblev tack o lov! Jag är dock ganska blond av mig själv, men jag skulle rekommendera att du testar på en slinga som redan nämnts!

Lycka till!

• blandlänning

Jag använde Poly Blond i somras och var nöjd med resultatet. När jag skulle färga håret hos min frisör så blev hon "ledsen" på mig när jag använt blonderingsspray. Hon sa att det nu var på min egen risk att färga mitt hår igen eftersom det kan gå av om man går för hårt åt det efter att ha använt sprayblond. Alltså - det sliter mycket på håret och det kan bli så att frisören inte vill röra ditt hår innan det växt ut igen!!

• Mitt hjärta är hemma

Har använt schwarzkofp poly blondspray och är nöjd. Dock bara använt sparsamt. Ja, det blev lite röda nyanser av mitt hår, men det var bara fint på mig. Och det var inga skarpa röda nyanser, utan man kunde ibland hinta lite gladare färg. Jag har redan två olika färger på håret naturligt så sprayen drog ihop färgerna.

• blandlänning

Ja, alltså, kanske ska förtydliga mig. Jag var alltså nöjd med resultatet efteråt, men tro inte att det är mindre slitsamt än en vanlig blondering bara för att det är en enkel metod. Min frisör har sett hår trilla av från sprayblonderade hår. Inte så kul...

• Princessa

fniss! Det låter väldigt dramatiskt med hår som trillar av :) Det är ju inte så att det lossnar i stora klasar. Hårstråna går av på olika ställen, så det börjar se slitet och ojämt ut. Men det är ju inte fråga om att bli flintis, eller nåt! Ville bara förtydliga lite så ingen behöver gå runt och va rädd för det! :D

• LindyLou

Apropå hår som går av av blonderingsspray:
    Mitt hår genomgick en tuggummifas för att så småningom gå av; detta resulterade i en märklig frisyr med långa längder men allt överhår var typ 5-10 cm långt... Inte sååå kul!
    Och som någon skrev ovan så är det många frisörer som inte vill befatta sig med färgning av sprayblonderade hår.

Svar på tråden Blondspray