• Sandr-a

Blondspray

Hej.
    Jag undrar vilket märke som är både bra och billigt på blondspray.
    Och sen var kan man köpa dom förrutom på Åhlens?

• Svar på tråden Blondspray
  • Tusenskona

Har tyvärr ingen aning. Men puffar lite så kanske det är ngn annan som vet

• JlovesM

jag har använt Schwarzkopf Blond Spray. Det funkade bra och var billigt, kommer inte ihåg var jag köpte det, men förmodligen något vanligt varuhus. Dock har jag fått "skällning" från min frisör för att jag använde det. Tydligen förstör det håret, men jag vet inte, det kanske inte är värre än vanlig blekning?

• Blivande Fru!

Schwartzkopfs Poly Blond Spray, ca 89:-.
    En blå flaska med gul spraykork.

Den är en rekommenderad i "amelia hår och skönhet".

• Lanzara

Jag vet inte heller, tyvärr!!! Men har funderat ett tag på att testa blondspray. Har blont hår av mig själv också och har aldrig färgat... Men på vintrarna mörknar det lite, och naturligtvis med åren!!

Hur är resultatet??? Är det värt det?

• Blivande Fru!

såg inte ovanstående innan jag svarade, men det står att den ska vara skonsam.

Citerar:
    "Att preparea håret med ett milt blonderingsmedel är ganska skonsamt, men unna håret en inpackning varje vecka."
    Sedan rekommenderas poly.

• Saturn

Se upp med blonderingsspray om du är lite mörkare. Jag har ljusbrunt hår och mitt hår fick en lite orange ton eftersom blonderingssprayen innehåller för lite blekande ämnen dvs är för milt.

Är du mellan eller mörkblond kanske det funkar bättre.

• Blivande Fru!

Jag var hos min frisör idag och passde då på att fråga henne.
    Tur det, hon sade att man ska vara väldigt försiktig med det, som en del erfarit härinne, så har man ju olika pigment i sitt hår och det kan bli så att den färgen intensifieras och det kan bli orange till exempel.

Det är slitsamt också då det faktiskt är ett blonderingsmedel du sätter i håret och som du inte tvättar ur, tänk på hårbottnen.

Så rekomendationerna jag läste om i tidningen ger jag inte mycket för.

• MissB

Jag använde förut en blonderingspray från hm, (tror den hette Rescue) som funkade jättebra, minns inte exakt vad den kostade men runt 40-60 kr. Sen fick jag också skäll av min frisör =( och efter har jag inte vågat slinga håret själv =). Men den var effektiv!

• Delicatoboll

kamomillosprej använder jag, är naturligt blond men det blir mörkare på vintern och lite med åren. Jag har ingen flaska här nu men jag tror att det är Åhlens eget märke, iaf så har jag bara sett det på åhlens. Priset för en sådan flaska är 45 kr.

Svar på tråden Blondspray