• Bröllopstokiig

Bra festlokal i Göteborg?

Nån som vet om det finns nån mysig
    och prisvärd lokal som man får ha egen alkohol i att hyra i Göteborgsområdet.
    Vi kommer att ha cirka 70 gäster och behöver också plats för band som ska spela och så att folk kan dansa.

• Svar på tråden Bra festlokal i Göteborg?
  • Bröllopstokiig

Vet två bröllop i sommar som varit på Särögården. Var inte med själv men har bara hört positivt om stället. Och såvitt jag vet tar man med eget dricka.

• Bröllopstokiig

Skansen Lejonet?

* Prisvärt
    * Mysigt (iaf på kvällen)
    * God mat
    * Kalasbra personal
    * Man får ta eget att dricka med sig

Dock vet jag inte hur många som ryms i lokalen.

• Bröllopstokiig

Kan kompletera Basonessans inlägg om Skansen Lejonet något, då jag precis lagt på luren efter att ha talat med Kaj som har hand om uthyrnigen (253548).
    Lokalen kostar 3500 att hyra, sedan fixar Kaj mat och personal (dricka tar man som sagt med själv). Kuvertpriset varrierar givetvis lite beroende på vad ni väljer, men han sa runt 400 till mig. Han var väldigt trevlig och hade material som han omedelbart faxade över till mig. I det materialet står att läsa att man kan vara mellan 10 till 180 personer... så 70 borde ju inte var några problem.
    För vår del föll det lite på att jag tror att mysfaktorna i Juni inte är så hög därinne... då vill man ju gärna ha ljust och gärna lite lummigt runt omkring (inte järnvägen).
    Om det är av intresse är det nog klokt att tala med honom snarast, för det verkade som om de var ganska poppis. Vi skall ju som sagt inte gifta oss förräns i Juni 2003 och han villa kolla kalendern innan han faxade info....

• Bröllopstokiig

Tussa: Vet du om Skansen Lejonet har någon hemsida?

• Bröllopstokiig

Hej!

Jag gifte mig i somras och festen var på Björkö. Där finns en lokal som kallas "Rotundan" som ett Segelsällskap tar hand om. Så fort du kommer fram på ön mha färja så kör du några meter och svänger vänster direkt! Grönt hus. Solnedgången var underbar. Ångrar att vi inte tog bröllopskorten senare på kvällen....
    Hursomhelst så är det billigt att hyra, tillräckligt stort och du kan ta med dig allt du vill inkl sprit.

Lycka Till

• Bröllopstokiig

Vet inte om de har någon hemsida, men ring och hör med Kaj, han var verkligen supertrevlig!!!

• Bröllopstokiig

Vi ska ha vår fest på Medicinarvillan. Det kostar en del att hyra den, men sedan är de mesta detaljer billigt fixade med hjälp av mycket flexibla studenter. Dom har billig serveringspersonal, billig DJ, man kan (om man kommer överrens innan) hålla på att festa ett tag, och behöver inte köra ut alla ett exakt klockslag. Man får tillgång till ett mycket väl utrustat resturangkök, får ta all dricka med sig själva. Dom har en schysst bar, och ja, är det nåt mer man behöver?

• Bröllopstokiig

Fia: Vad kostar medicinarvillan att hyra??
    Man kan alltså fixa med egen mat/egen catering???

• Bröllopstokiig

Har hört någonstans att Medicinarvillan kostan 8000 att hyra fast jag är inte säker. Ringe häromdagen och de öppnar inte förrän på måndag men nummret är 209933.

Har hört talas om en liten lokal som heter Café Beda. Numret jag fick med tipset stämde inte är det någon som vet något om den? Den skall ligga i Haga.

• Bröllopstokiig

Tussa, vi var på Skansen Lejonet i juni och det var VÄLDIGT hög mysfaktor! :o) Beror ju iofs på MER än bara läget...

Mysigast är det ju, som sagt, på kvällen/natten när det blir mörkt (när man bara ser alla ljusen opch inte spåren). Men under tiden som man äter bröllopsmiddagen så hinner det nog mörkna va? ;o)

Och jag håller med dig - Kaj är hemskans trevlig! :o)

• Bröllopstokiig

Den kostar 8500:- att hyra om du inte har någon kontakt som är med i Medicinarnas studentförening. Sen har dom DJ (inkl. ljud, ljus och anläggning) för 1200:-, och om man använder deras personal så kostar dom 75:-/tim. Vi hyr in 4 personal + en tjej som skall "hova", för att vara säker på bra servering, men det kan man kanske skippa. "Hovtjejen" hyr vi alltså in utifrån.
    Om du räknar lite på det här med musik osv. så tycker jag att det är värt 8500:- för att hyra lokalen.

Telefonnumret har Du ju redan fått tidigare inlägg. Måste bara tillägga att det faktiskt är skönt att ha med studenter att göra i sådana här sammanhang. Allting blir väldigt flexibelt, och inte så himla uppstyltat och allvarligt. Nu ska vi ju inte gifta oss förrän om en vecka, men jag kan återkomma med en rapport om hur det funkade om du vill.

Fia

• Bröllopstokiig

Se hit Björkö!

Vi skall ha vår bröllopsfest på Björkö i ovan nämnd lokal nästa sommar 2003. Kanske har du några tips att dela med dig som vi kan ha hjälp utav under vår planering??

Ponderosa

• Bröllopstokiig

Hej!
    Vi skall ha våran bröllopsfest på Särögården. för 580 kr/pers ingår förrätt, varmrätt´, efterrätt (som du komponerar tillsammans med dom) kaffe, tårta, all alkoholfri dricka, snacks, nattamat, bordsdekorationer, blomsterbåge, ljus och en servitör per 10-12 gäster. Allt man behöver fixa själv är den alkoholhaltiga drycken. Personalen sköter om baren och det finns ingen tid som du måste vara därifrån. Det slutar när sista gästerna går!!!!
    DJ och egen musikanläggning får man fixa dock. De dukar med vita linne dukar och servetter!!!!!!!1

Annika

Svar på tråden Bra festlokal i Göteborg?