• Majbrud2006

Efterrätt som går att förbereda?

Nästa helg ska jag göra nga olika test på efterrätt. Har ni nga bra förslag på efterrätter som man kan göra dagen innan bröllopet? Jag har tänkt på pannacotta. vi är båda förtjusta i vit choklad så om det ingår i receptet vore det kanon! Alla tips är välkomna ;)

• Svar på tråden Efterrätt som går att förbereda?
  • Gerda

:D jag tänkte just rekommendera pannacotta! :D Blir jätte gott att servera!

• Jupiter2

Alla sorts pajer går ju bra att förbereda. Cheesecake också. Tårtor blir ju bara godare av att föreberedas. I alla fall innehållet, men man kan behöva garnera samma dag (beroende på vilket material du använder).

• bibbif

cheescake?

Eller göra en botten på krossade digistivekex, lite smör och lite flytade honung. Blanda sen cremefraish med massa avrunnen krossad annanas och lite florsocker. Häll smeten över digistivbotten och in i ugnen tills det stelnat. kan serveras både rumstempererad eller kall. Dekorera med japanska körsbär.

Eller gör en tiramiso. En typ av vit fluffig smet, en kakaosmet och så kex doppade i kaffe och congac. MMMMM

• Majbrud2006

Cheesecake är jättegott!!
    Men vi vill gärna ha ngt som går att lägga upp på varje tallrik/glas. glömde säga det..

Gerda - jag har aldrig gjort pannacotta. Men visst går det att förbereda en dag innan och sätta i kylen över natten och garnera med frukter el. dylikt samma dag??

• Loviis

Här är lite länkar på olika desserter med vit choklad. Hurvida bra dem är att förbereda och så har jag dock ingen aning om..;)

Vit chokladmousse/Vit chokladmousse med lime och kanel:
    www2.unt.se/avd/1,1786,MC=12-AV_ID=457197,00.html

Vit chokladpannacotta med basilikamarinerad fruktsallad:
    www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=6614&tlfo=0

Vitchoklad cheescake:
    www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=3259&tlfo=0

Crêpe med ananas, hallon och vit choklad:
    www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=6750&tlfo=0

Vaniljpannacotta med limetäcke:
    www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=6703&tlfo=0

• Loviis

Ojdå . Den första länken blev lite konstig, testa att kopiera och klistra in i ett nytt fönster..

• Majbrud2006

Tack Loviis!!
    Ska undersöka!

• Majbrud2006

Någon som har tips om pannacotta??
    Recept, svårighetsgrad, ok att förbereda??

• bc.svensk

Fruktspett med egen gjord vit choklad sås i stället för marsan sås

• brud juni 06

Pannacotta är lätt o göra. Smidigt skulle jag kunna tänka mig i samband med ett bröllop. Låt dem stelna i portionsformarna som ni ska servera dem i. Då är det bara garneringen som återstår på den stora dagen. Har man vaniljpannacotta så skulle man bara kunna garnera med en physalis, lite blåbär, hallon eller varför inte en egengjord hallonsås. MUMS
    Recept kan du hitta på www.ica.se eller www.arla.se

Svar på tråden Efterrätt som går att förbereda?