• Wilbin

Dermalogica hjälp!!!

jag har nu fallit för trycket från både hudterapeuten och alla möjliga andra. Har köpt ett litet kit för känslig hy från Dermalogica. Använder alltså ultracalming cleanser, skin smoothing cream och soothing protection spray. Min hy är i grunden känslig, yttorr med tendens till orenheter.

Nu har jag kommit i bättre balans med Clarins produkter, men har bytt till Dermalogica.

Mitt problem är att efter ca 1 veckas användning så fjällar huden enormt!! Mest näsa, haka och pannan. Det är inte stora flagor utan mer som små smulor, svårt att förklara, men med foundation på ser jag ut som en ödleorm ungefär. Haha..

Känner någon igen detta? Kommer det att gå över efter en tids användning? Så här kan jag ju inte se ut!

Jättetacksam om någon kunde hjälpa mig!

• Svar på tråden Dermalogica hjälp!!!
  • Swing

Jag använder också Dermalogica. Har ganska torr hy och deras moisturizers är tyvärr inget vidare för torr hy, precis som Brynet brukar skriva här. När jag har mens fjällar mitt ansikte, känner mig som en ödla. Då använder jag Decleors Nutri-Délice. Den är tyvärr dyr, kostar t.ex. 505 kr i hudotekets web-shop.

• Mrs. Simon

haller med om att skin smoothing cream inte ar jattebra for torr hy (har sjalv samma hy som dig). Jag anvander Decleors Nutri-Délice kram pa natten och under skin smooting kramen anvander jag declors olja anglique for torr hy. Du kan ju kopa Der,alogicas hydration booster att ha under ss kramen sa kan du i alla fall anvanda upp den och for nasta kop sa satasa pa Decleor eller intensive moisterizing av dermalogica.

• Swing

Jag har inte bara skin smoothing cream utan även intensive moisturizer och boostern, men dom hjälper tyvärr inte heller när ansiktet är som torrast. Smörjer mig ofta med jojobaolja lite överallt, och även på kinderna kvällstid.

• Wilbin

Ok, tack för era svar!

Trist att bli rekommenderad så pass dyra produkter bara. Jag tycker att det verkar vara rengöringen som är för stark. Efter den är jag fnasig i ansiktet och det stramar. Skin smoothing cream blir ju allt annat än dryg när man måste ta så himla mycket. :o((

Svar på tråden Dermalogica hjälp!!!