Gångavstånd
Hur gör ni som har gångavstånd mellan kyrka & festlokal?? Känns ganska onödigt med snyggbil, häst & vagn etc. .. Går ni bara med gästerna?
Hur gör ni som har gångavstånd mellan kyrka & festlokal?? Känns ganska onödigt med snyggbil, häst & vagn etc. .. Går ni bara med gästerna?
Vi har vältyp 1,7 km mellan kyrka och festlokal. Vägen är dock mycket trafikerad, vi vill inte att våra gäster ska gå uppklädda bland avgaser så vi tänkte hyra in en buss.
Vi själva åker alltså buss med gästerna..
(Om vi nu hinner fotograferas innan bröllopet)
Med gångavstånd menar jag att festlokalen ligger precis bredvid kyrkan. Går dit på en halv minut.
Vår kyrka och lokal ligger nära varandra bara över en byväg.
Jag tror att våra värdar får ta täten efter alla grattis kramar och gå bort mot lokalen då vi ska ta några snabba foton efter vigseln.
Vid lokalen får de champange och jordgubbar, vi kommer några minuter senare och då har vi hunnit fota och andas ut lite!
(men vi går ner vi me)
ja var det SÅ nära, skulle vi gå.. :)
Det är ju drömmen, att kunna gå mellan kyrkan och festlokalen. Då går det ju att ha ett traditionellt bröllop med spelmän som leder brudparet och gästerna till festlokalen.
Vi har 250 meter bygata mellan kyrkan och festlokalen, vi kommer att ha Dragspelspromenad, d.v.s. min svåger går i täten och spelar fina somriga låtar på dragspel och vi och gästerna promenerar glatt efter! Jag tror att det kommer att bli jättebra.
Maja-bruden
Vi har ungefär 50 m från klarälvens strand där vi skall vigas till festlokalen. Eftersom det är så kort bit till lokalen kör vi mingel på den stora gräsmattan utanför och skålar för brudparet (dvs oss :)) och detta till toner av gitarr och fiol och fåglarnas sång.... ooooohhh va romantiskt det lät då ;)
Gästerna kan väl promenixera...om ni som brudpar ändå vill göra en lite roligare entré kan ju brudgummen ex skjutsa bruden i en skottkärra klädd i ex guldtyg, flakmoppe, tandemcykel...det är bara fantasin som sätter gränser.